Rättvik vår 2011

Efter jobbet på fredagen åkte jag och Chili samt Lowa till Borås där vi packade in oss i Jessicas bil tillsammans med Chelsea (Hopp och agility) och Holly. Mycket prat och väl framme i Rättvik mötte vi upp Martin som tog över Lowa (som morrandes klev ur buren). Lördagens första banvanding för mig och Jessica gick först kl. 12.00 så det blev en underbar sovmorgon med långfrukost och promenad i solsken och -2. Tur vi inte hade Lowa hos oss för hon väckte visst Martin och de andra redan vid 05.30 genom tjat och steppande för att få sin frukost... Grattis Rosa och Lowa till sista SM-pinnen som Martin fixade hem! Se loppet här: agilitylowa


Chili står på bakbenen och sträcker sig efter snöflingorna (Floda).

Första loppet var en rolig bana som ganska många gick igenom, men tyvärr samlade Chili och jag på oss 10 fel. Först en pressad ingång i slalom som blev fel och sedan ett rivet hinder i slutspurten tyvärr. Loppet kändes dock bra och vi sprang nöjda av planen.
Hopplopp 1

Andra loppet för dagen var ett agilitylopp där vi gjorde riktigt bra ifrån oss, men där jag inte riktigt litade på henne på kontaktfälten. 5 fel på nedfarten på A:et -skit också. Likadant hoppade hon av gungan lite väl snabbt, men inget fel. Slutet blev ett bakombyte som var oplanerat pga Chilis avhoppning från A:et. Nu blir det hårdträning på kontaktfält framöver.
Agilitylopp 1


Vädret var inte som på denna bild, men snö var det i helgen! 60 cm pudersnö som hundarna gillade sig i och klarblå himmel. Kanonmysig helg.

Söndagen gick första loppet nästan helt perfekt, men Jenny var lite väl snabb på att ta ner sin hand vid andra hindret där Chili skulle "runt". Disk men resten av loppet kändes väldigt bra. Laddade klev vi av hoppbanan och inväntade agilityloppet.
Hopplopp 2

Nästa lopp ni får se här är nog ett av våra sämsta lopp någonsin. Liten tjuvstart, Jenny kommer på fel sida slalom, chili stannar inte på kontaktfält, vägrar ett hinder, tar tunnel istället för hopphinder, får ny chans på A:hindret som även den hon springer av utan lov. Jag tänkte, slutet på banan ska i alla fall gå bra - då vägrar byrackan och missar tunnelingången som jag själv tycker jag visar henne tydigt. Jag blir förbannad och går av. Stackars hund och stackars matte. Detta lopp är nu förträngt ur mitt huvud och kommer aldrig mer hända igen. Alla delar i loppet har jag idag tränat på, så nu känns det mycket bättre. Håll till godo: Agilitylopp 2


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0