Life goes on´n on...

Chili och hennes nya polare Ninja busar numera alltid ihop. Nästan varje dag träffas de och har väldigt roligt, och ibland även riktigt mysigt ihop. Efer lek somnar de ibland ihop ute i hallen bland skorna. De är så himla söta! Här kommer dock lite actionbilder från veckan:






Bästisar.

Nu har semestern äntligen börjat för min del. Äntligen ska vi ha lite ledigt och bara GLASSA!!!! Det blir mycket tid på Fykan med både släkt och vänner. Sedan blir det gotland med agilityvännerna m.fl. och sedan ev. kanotpaddling i skåne samt kanske en ritt över Hallandsåsen sista helgen... vem vet? =)

Wohoo! Cert IGEN!!



Så gick vi in på hoppbanan, Chili och jag. För andra gången i vår historia tog vi ett hoppcertifikat! Detta hände i Ulricehamn i söndags då hela hejarklacken var med och peppade oss. Det var Micke, mamma, bror min och hans Patricia samt lille Arro och galenpannan Ninja. Full bil och full hejarklack (och då menar jag inte fulla som onyktra =P ). Det hjälpte oss till att gå in och köra skiten ur de andra tävlande. Hehe... nja, det blev väl inte direkt ett perfekt lopp, men det räckte i alla fall gott och väl till en vinst(vi var överlägsna med 4 sek till tvåan).






Vinstkramar!


Min bästaste goaste Blomman.


Hanna var också glad och vann sin klass två med Janis Joplin! =)

På väg hem från tävlingen gjorde vi som fröken ovan i svart - vi tog svängen om Gällstad där vi några av oss lyckades hitta lite kläder att sätta på kroppen. Passade givetvis på medan vi var i krokarna =P

Gruppfoto en söndagsmorgon


Bilden tagen av Veronica.

Gillade bilden och var tvungen att blogga den jag med =)

Tokhett Bjuv med cert.



Vi tävlade nere i Bjuv under helgen som gick, och det var inte nådigt varmt... Jag tror visst det höll sig på 32 grader i skuggan!! Puh... riktigt tuff helg för både förare och hundar. Jag var riktigt imponerad över hur många hundar som faktiskt satsade allt, trots värmen. Chili var en av dem. Jag däremot, höll inte riktigt måtten och glömde vid ett tillfälle av banan, samt visade nog inte tillräckligt tydligt alltid vart hon skulle.

Sarah och Combat, Linn med Ella, Lira och Patrick fick bo hemma hos kära Veronica över natten, och det var väldigt skönt att få bo så istället för i stuga eller i kokhet husvagn som många andra tävlande gjorde. lördag kväll blev det tacos och prat ända in till midnatt. Tack Veronica för boende och trevligt sällskap!! =) Nedan kommer två klipp där du och Ila kör agility samt hopp:

http://www.youtube.com/watch?v=kyVAf3kD2Rw
http://www.youtube.com/watch?v=RUV1tdlDXr4

Lördagen startade Chili och jag ett hopplopp klass tre, ett agilitylopp klass tre samt två lagklasser. I båda de individuella klasserna diskade vi oss tyvärr, men över lag kändes loppen ganska stabila. Det första lagloppet klarade sig Rosa med Lowa medan Hanna och jag diskade oss med våra hundar. Andra lagloppet gjorde Hanna och jag två superlopp med våra jyckar, medan Rosa tyvärr diskade med Lowa. Synd att i aldrig kan gå igenom under samma bara =P haha... nu siktar vi på Gotland nästa med laget.

Söndagen bestod mestadels av väntan för min och Chilis del. Vi låg mest i skuggan och kröp fram ur denna när någon av vännerna skulle köra något lopp. Vi gick och duschade av oss i vattenslangarna titt som tätt och drack litervis med vatten. Under sen eftermiddag var det min och Chilis tur. Med en bra uppladdning gick vi in och gjorde ett lopp som jag var ganska så nöjd med. Fick tyvärr till en "fulsnurr" innan ett hinder men klarade oss från vägran. Vi gick in i mål med noll fel och en tredje placering. Detta räckte faktiskt till ett hoppcertifikat! Härligt, nu har vi ett i agility och ett i hopp. Hem åkte vi med vår tredje SM-pinne.



Sarah och Combat gick också över lag fint under helgen, men tyvärr med diskningar där med. Här kommer två lopp med dessa två:

Varberg med vinst =)

Tog ledigt denna dag för att hinna med kvällstävlingen nere i Varberg, ska jobbar lördag istället(blääää)...

I alla fall hade jag lite dåligt samvete för att vi knappt har tränat agility senaste månaden då vi i princip bara vallat. Därav hade jag inte så höga förväntningar på Chili på tävlingen, och mycket riktigt rev hon två hinder samt missade nergången på gungan i agilityklass 3. I lopp numer två, fast i hoppklassen, rev hon två hinder men gjorde en suverän tid... Måste bara tillägga att Chili och jag hade bästa tid i alla tre loppen i large! Ca 2 sekunder snabbare än vinnaren i allihop.. =P

Så kom den öppna klassen(hopp). Under denna banvandring kände jag på något sätt mycket lugnare och mer noggrann över vilken väg jag skulle välja. Vi gick in som startnummer 15 och sopade fullkomligt banan av resterande ekipage!! Med 2,5 sekunders avstånd till tvåan gick vi in på första placering och fick en guldmedalj =)



Tack alla som gav oss sådana positiva kommentarer efter våra lopp! Nu tror jag bara mer och mer på att Chili och jag ska klara av att ta oss till SM. Ni är guld värda, tack!

Siktar vidare...



Igår fick jag hem Chilis diplom för LP2! När Chili var valp köpte jag tre st benvita trä-ramar som jag planerade fylla med just tre st sådana diplom. Nu är två av tre fyllda, och jag är väldigt nöjd med Chilis prestationer, med tanke på att vi knappt tränar någon lydnad alls... =P Hon är en pigg och alert hund med mycket motor och en stark vilja att arbeta. Allt jag gör och ber henne om försöker hon verkligen följa. Jag hade tur som hittade en hund som Chili!








RSS 2.0