LP1,15/9-07

Okej okej, klockrent gick det la inte, meeen - vi tog det tredje 1:a priset ändå. Så nu lämnar vi ettan bakom oss och satsar på tvåan. Ska bli roligt :-)
image80

Träning, kurs och åter träning! Åsså lite Freestyle :-p

Nu för bövelen ska nästa tävling gå klockrent!! Vi var på en lydnadskurs i lördags där vi fick lite tips och träningsråd just hur vi ska bygga upp kontakten bättre mellan oss samt få henne på den platsen vid fotgående som jag vill ha henne, hon har haft en tendens innan att hålla sig ett steg för långt fram, så det är vad vi tränar på i dagarna, och det går riktigt bra faktiskt.

Efter kursen gjorde jag och Chili en uppvisning i Freestyle på Gråbo torg där det var marknad och lite så sammankomst för Gråbo samhälle. Det var väldigt mycket folk och Chili och jag blev presenterade av en kvinna inför allt folk som blev åskådare för våra konster. Vi show:ade järnet och Chili lyssnade bara på mej hela tiden, underbart med en arbetande hund. Det var massor av barn, pensionärer och hundar på torget, och Chili brydde sig inte om någonting annat än mig :-) tror ni jag var stolt?!! Lätt. Alla klappade i händerna åt oss efteråt och vi fick en fin bukett blommor som tack. Jättekul!!

image79

Precis som för mig och Chili på förra tävlingen kan saker och ting inte riktigt gå som man skulle vilja..kolla in länken nedan...:
http://www.miloop.se/film_view.aspx?mm=5&movie=578

:-p HAHA!!
RSS 2.0