Linköping 28/2



Och vi gör det igen!!! Du och jag Chili - älsklingsblomman!
Vi startar resan, ca 30 mil, lördag förmiddag, mot Linköping för att tävla. Jag och Anna (numera Fru Evans) möttes upp på Blå Stjärnans parkering och lämnade därefter Göteborg bakom oss för att tävla agility... Jag ansåg till och med oss för lite galna/puckade som skulle åka så långt för att bara köra ett enda lopp, i alla fall för min del - Anna körde två lopp med sin korv =) Nu så här i efterhand är jag däremot väldigt glad för att vi gjorde det, för vi plockade hem var sin pinne idag!!



Ovan: en lugn, men oooo så laddad start!! Nu jädrar skulle vi ta hem segern igen, tänkte jag. Som sista startande gick jag och Chili ut till starten, fullt fokuserade för att ta hem en pinne idag i agility klass två...



... kontaktfälten satt som gjutet och inte ett hinder slog hon i. Lugnt och säkert gick loppet och hon lyssnade på mig som hon aldrig gjort annat. Sååå nöjd med vår vinterträning! Första placering och en sekunds marginal till tvåan - börjar kännas att det finns motstånd nu =)



Anna och Taffy gjorde ett (ursäkta ordvalet) uruselt lopp första loppet. Varken Anna eller Taffy var fokuserade och tog inget på allvar, men himlans vad dom skärpte sig till lopp nr två!! Kul att se att vi alla är på gång inför kommande tävlingssäsong =) Anna och Taffy tog hem en tredje placering. Alla tre vinstplaceringar hade en tid på 41 sek, med skillnad på några tiondelar. Well done fru Evans!

Nu laddar jag i soffan inför en sjuhelvetes lång resa imorgon, först med tåg, sedan massa timmars väntetid i Sthlm och flygresa till Gambia med mellanlandning på Teneriffa. Ska dock bli otroligt skönt att komma ner till värmen och se lite av en annan kultur. Må så gött alla, bloggar vidare när jag är hemma igen =)

Kvibille 7/2-09


La La Laaaaaaaaa!!!!!!!!!

Äntligen har vi tävlat igen, och OJ vilken skillnad det kändes att det har blivit av oss under vinterns träning. Härligt! Vi gick ut och gjorde vad vi skulle, trots en mycket nervös Jenny =) ..... Vi tog vinsten med tre sekunders marginal till tvåan. Gött, nu har vi två pinnar i hppklass ett... andra hopploppet gick också jättebra verkligen, men vi rev ett hinder tyvärr - ett litet snedsteg av Chili, men hon var otroligt duktig på upploppet som bestod av en raksträcka på jag vet inte hur många meter! Hopp-platten-däcket-hopp. Hon drog på säker som tusan, och jag joggade in stolt i mål B-)

Kram å hej!

Uppladdning...

Köpte en efterlängtad kamera härom dagen, och det har varit några klockrena dagar att fota Blomman på!

.............. sköööna dag!

På lördag ska vi tävla för första gången i år, och på lääänge! Ska bli skitkul, riktigt laddade nu =P

Nere vid Mjörn en kall februaridag...

Och Arro var också med =)

Ute vid piren...
RSS 2.0