Lydnadsklass 1, 26/8-07. Ale.

Lydnad 26/8-07 Ale

På bilden: Mynsterländern Pixie och Chili, goa vänner.

Vi tävlade idag, var laddade som tusan och allt kändes klockrent. Har tränat rätt så mycket lydnad det senaste, och innan vi gick in på planen satt allt som det skulle...

* ...men väl inne på planen blev Chili lite okoncentrerad och gick inte perfekt på linförigheten, fick en 7:a på det "Ojämn position och halter".

* Platsliggandet gick klockrent, bäst av alla! 10p. "Utmärkt".

* Sedan var det läggandet under gång som hon fick flipp på, hon la sig direkt men reste sig direkt också :s kan inte förklara vad som hände där. Hon stod dock kvar på stället och väntade snällt in mig till jag kom tillbaka till hennes sida. 0p.

* Inkallandet går alltid klockrent med full fart! Publiken blev imponerad - igen :-)  10p. "Bra"

* Hopp över hinder gick också bra, hon kom in för nära mitt ben bara, men 9p där. "Skall ej stöta på benen"

* Apportering: "lite tugg", 9p.

* Ställande, "tog ett par steg", 8p.

* Tandvisning: "ostyrig"  :-p   8p. Nöjd.

* Helhetsintrck 8,5. "Lovande förenheter"

' Summa: 155,5p. 4,5 futtiga poäng ifrån vårt tredje förstapris!!! Skit!!! Bara till att anmäla sig på nytt.

Röntgen samt lite smått å gott

Här kan ni se svaret på HD/AD -röntgen som jag tog på Chili för ett tag sen. Resultatet är helt okej, då armbågarna var utan anmärkning samt att ena höftleden var B-gradig och den andra var A-gradig. 

Röntgen

För övrigt så ska vi snart tävla igen, vilket ska bli spännande. Nu ä vi bättre på fotgående men sämre på ställande under gång... dock en och en halv vecka kvar till tävling (26/8) så vi har tid kvar på oss att öva. MEN, där är ett problem. Jag (Jen) har åkt på värsta sjukan, utan hosta eller snuva, men med feber, ömhet på hela kroppen, svullna mandlar, huvudvärk och yrsel. Vi får väl se hur mycket vi hinner träna på ställandet under kommande vecka... Shit vad jag önskar vi hade bubbelbadkar nu!!! 

En båttripp ute i Göteborgs skärgård

Grillar
Grillmästarna!! Grymt gott käk...

Flytväst
 Pinglorna posar...
Tar kort på Götheborg
Dessa likaså, dock inte lika graciöst som doggarna! :-p (Fullt fokus på att fota skeppet Götheborg jue...)

Semester...

Hmm
Inte för att det har varit något höjdarväder under min semester, men jag blir i alla fall röd i nyllet :-p Haha!
Tävlingen i Uddevalla gick åt skogen den med, tror vi fick ihop 123,5 p. Den sketans jycken ville inte alls... Men jag tog det med en klackspark och tänkte att nu jädrar får vi allt lägga manken till och träna hårt - vi SKA ha det där lydnadsdiplomet i ettan!! Nästa tävling blir 26/8 -07 och då ska vi visa alla vad vi går för. Ha!

I veckan röntgade vi höfter och armbågar, hon låg som ett ljus på röntgenbordet.. kanske berodde på Domitoret, va vet jag :-p  Nu väntar vi på svaret från Kennelklubben bara, men vad jag kunde se på bilderna såg lederna fina ut.

Imorgon ska vi träffa Åsa, Daniel, Ebba och Bessie (kullsyskon-syrran) i Göteborg. Där ska vi åka ut med båten i skärgården, jag hoppas på uppehåll för allas skull! :-) Kanske får hundarna flyvästar också?!
Nöjd
Arro han glider mest omkring som en pensionär nu för tiden.. nu kör jag bara järnet med Blomman, så Arro han går på lågvarv - med all rätt. Gammelgubben är faktiskt tolv, snart tretton år ju. Men han hänger med överallt. Ligger och tittar på när Chili kutar omkring som en stolle, han njuter i solen och är glad för det lilla. Springer han lös med de andra hundarna som busar travar han omkring och leker Polis - någon ordning måste det va! säger han.
RSS 2.0