Uppvisning på Blå Stjärnans Djursjukhus

Så var det äntligen dags för "Blå Stjärnan agility" att visa upp sig för sponsoren - Blå Stjärnans Djursjukhus, Göteborg. Ställde klockan på tidigt även denna morgon och Chili och jag begav oss iväg med släp, varpå en nyinköpt aslång tunnel låg på. Det blev fint väder och det blev en hellyckad dag för både oss i laget och för åskådarna. Solen sken och det var inte alls så blåsigt som jag hade väntat mig. Chili gick bra på freestyleuppvisningen och sedan också på agilityn. Emellan agilitytillfällena bjöds det på kaninhoppning - som några okända stod för - samt lydnadsuppvisning av Hanna+Melina och Maria+Jessie. Duktiga ekipage! =)

Lydnadstävling och agilitykurs

Veckan har bestått av lite förkylning för min del, men även ett tillfrisknande =) så jag var ute och sprang en sväng. Ska ut nu en runda efter detta blogginlägg också - skönt i regnet.

Resterande tid jag haft efter jobbet förra veckan gick åt att repetera lydnadsmomenten i klass två. Startade nämligen i denna klass för första gången officiellt i helgen - två gånger. Ulricehamn på lördagen och Lillaedet på söndagen. Jag är ganska nöjd med våra insatser, men det behövs mer säkerhet i momenten. Tios fanns där, men även en nolla på rutan en dag. Sedan har hon börjat slarva med apportens avlämnande. Ska träna lite flitigare så sitter det snart =)

Efter lydnadstävlingen på söndagen åkte vi hem till Floda och åt m iddag, vilade ett par timmar, sedan bar det iväg till Kungälv för våran sista agilityträning med Andreas Rundqvist och en massa duktiga ekipage. Jag har insett under kursens gång att jag har en hund av högsta kvalité, hon är av sorten "landslagshund" har vi fått sagt till oss. Känns mycket roligt att jag fått tag på en sådan duktig och arbetsvillig jycke. Ännu har jag och Chili inte riktigt hittat varandra, så mer träning och pröva fler grejer på agilityplan kommer nog föra oss samman. Hon vill så otroligt mycket, liksom jag, och hon har på tok för bråttom på banan och det är detta vi ska träna på - att coola ner. Nu börjar passivitetsträningen på riktigt, samt lägga ner freestylen för ett tag och satsa på agilityn och lydnaden bara.

Till helgen är det agility- och freestyleuppvisning på Blå Stjärnans Djursjukhus 75-årsjubileum. Detta med vårt agiitylag, och vi kommer äver hålla lite lydnadsuppvisning. Ska bli roligt! Måste bara sätta ihop ett freestyleprogram också =P

Nähäpp! Nu är det dags att ta tag i dagen. Må så gott alla,
Tjingeling!

Tävling i Jönköping

En riktigt regnig tävling med lerig bana och frusna förare - så kan man väl lugnt summera förra helgen. Men det gick bra för oss i alla fall, snabbast tid som vanligt, men jag pressade henne lite för hårt på ett hinder som hon rev. Därav hamnade vi på en 8:e placering med 5 fel - förste förlorare kan man väl säga. De övriga 7 innan oss fick var sin pinne. Kul när det går bra för andra =P Grattis Hanna och Janis som vann förresten!! ;-)

Här kommer vårt bästa lopp i hoppklass 1; http://www.youtube.com/watch?v=zUHP_rQXTqQ



Denna helgen har varit betydligt mer regnfri. Skönt det, trots att jag jobbat för det mesta, och däremellan sovit. Har varit förkyld i veckan så Chili har fått vila mycket. Tränade dock lite lydnad inför kommande helgs tävlingar i klass 2  =) Idag, söndag, hade vi första inomhusträningen i agility - mycket skönt att vara inne med bra belysning måste jag säga. Slippa regn och rusk ute nu e gött. To be continued....
RSS 2.0