25/3-07

25/3-07

Helt underbart väder denna veckan, och även under helgen. Ojoj vad vi har varit ute!

Idag, Söndag, har hundarna legat ute hela dagen och tittat på när jag tvättat och vaxat bilen, lackerat ögonlock och vinge samt bytt utblås. Nu är min herrgårdsvagn kalasfin!! Vad gäller träningen med Chili var vi på klubben precis och tränade agility, lydnad samt freestyle. Hon fick även träna passivitet då jag är hjälptränare på en nybörjarkurs i agility vilket är helkul, speciellt när det är så Här fint väder! Efter kursen bad jag kursdeltagarna om lite hjälp, nämligen att titta på Chilis tänder, som i lydnadsklass ett. Detta momentet har vi absolut svårast med då Chili fullkomligt Älskar alla. Dock såg vi idag att hon älskar sin kära boll ännu mer... perfekt! Nu vill jag bara träna tandvisning igen och igen :-D

Puss på dig Matte!

Puss p? dig matte!

Här har vi pusskalas!! Inga problem att få sin en kyss från dom här två hångelhundarna hihi..

Idag torsdag åkte vi till brukshundklubben klockan nio på morgonen, solen sken och fåglarna kvittare och himlen var alldeles blå... vi var där i två timmar och tränade massor av agility + tog ett två timmar gammalt spår innan vi åkte hem igen. Satte oss och fikade intill husväggen och varvade ner efter träningen - en helt underbar dag med mina små änglar. När vi sedan kom hem la sig hundarna på altanen och lapade mera sol, medan de kollade på mig när jag gjejade i växthuset. Chili börjar bli grym på slalom förresten!! :-p

På G...

image55
Så här fokuserad är Chili vid träning - häftigt att se henne så taggad. Just nu tränar vi mest agility, lydnad och freestyle, men lägger även ut spår och kör rapport uppe i skogen. Jag har börjat läsa lite mer om vallning nu, och ska försöka ta tag i den biten också. Ska höra med ett gammalt par, som har får här borta (vi brukar köpa ägg hos dem), om jag och Chili nte skulle kunna få möjlighet att komma och hälsa på då och då, för att bara vänja henne vid fårens läten och lukt och så vidare. Vi får se vart det leder, just nu försöker vi träna in höger, vänster och stanna så att det ska sitta. Mja... kuligt!!

Balansen i Skara

Balansen

Här är en bild tagen på brukshundklubben i Skara, dagarna innan jag flyttade hem till Floda och mina föräldrar igen. Jag ska nämlien gå som praktikant fram till november, och håller mig imon Göteborg och Boråsområdet. Både Chili och Arro tycker det är otoligt roligt med agility och tävlar riktigt om min uppmärksamhet, vilket jag tycker är roligt :-p

Nu ihelgen tränade jag Chili på däcket och gungan, hon är otroligt lättlärd och gör allt i princip direkt jag bara kollar på hindret, kul!
RSS 2.0