Trött efter en dag på stan..

trött efter en dag på stan..

Idag (26/2-07) åkte jag å Blomman bil in till Göteborg och parkerade i P-hus Nordstan. Nu skulle det bli stadsträning igen! Förvånande var att det var själva parkeringshuset som var läskigt, inne i "stan i stan" (Nordstan) tränade vi på tricks och lydnad - inför publik!! HAHA, inne på köpcentrat. Det ni. Hon var tok-duktig och hade full fokus på mig, om det inte kom något barn tätt inpå, för då blir Chili överlycklig... Fplk kom å ville hälsa på henne, och Chili är inte den som säger nej inte, hon hälsade på alla sorters människor, och lika glad hela tiden. Det som är bra är att hon lugnar sig fort efter hon fått hälsa :-)

Så, efter en intensiv timme i stan åkte vi hem, och SOOOOOOOV ZZZzzz.... i alla fall Chili, hennes matte var tvungen att sätta sig för att plugga anestesi. Tenta på onsdag --- aaaaahh!! :S

Idag fick Chili post...

101743-50

Att få tugga sönder saker tycker Chili är roligt, så idag hade hon tur, för hon fick ett brev...

101743-51

Det roligaste var ju inte vad som fanns inuti, tyckte hon, utan att få mala sönder allt papper till småflisor...

101743-52

Ta taaa! Det var ju Chilis nya halsband! Det förra blev caputt så vi beställde ett nytt likadant!!

16/2-07

Åhh jag måste bara göra ett litet positivt inlägg så här mitt i löp-röran...

Chili började ju löpa för två veckor sedan, så denna helgen stannar jag och hon kvar i Skara för att inte göra min andra vovve, Arro-gubben, totally wacko!! Konstiga de kan bli när naturens frestelser står för dörren... I vilket fall som helst har hon varit lite annorlunda nu när hon har löpt, varit lite tröttare inomhus och ute ska vi inte tala om hur väck hon kan vara! Måste bara nämna att ser hon andra hundar, t.ex. på klubben, ska hon prompt dit och hälsa... åååhh va matte blir glad då  :S

Hon har alltså lyssnat dåligt dessa två röda veckor, men så ikväll kom ett ljus i mörkret! :-)
Nu när vi gick kvällsrundan (utan mormor - hon hälsar på tills imorrn - för hon låg redan i sängen å stickade!!) tänkte jag att näe, nu ska hon inte få dra i kopplet när vi går ut, punkt. Och som vanligt ville hon dra iväg direkt utanför ytterdörren - det finns ju sååå mycket intressant där ute! Men se där det gick inte, för nu gick matte tillbaka de redan dragna stegen till dörren, och vi började om på nytt. Å hej! Nu drar vi igen! ÅÅÅ nej Chillan.. tillbaka här nu. Och så fortstte det så i si sådär fem minuter. Till slut var det som en uppenbarelse för henne:

jaha! om jag INTE drar i kopplet kommer jag fortare framåt! varför har inget sagt det tidigare?

faktum är att jag, Jenny, bara stannat förut och Chili har då backat tillbaka bredvid mig och tittat mej i ögonen - och vi har gått framåt igen. Nu testade jag en annan metod för den förra verkade inte fungera så bra.. och Shit pomfritt så bra det blev! Fortsättningen av kvällspromenaden var helt underbart skön....... va som att bara gå med lille Arro-ponken i koppel bredvid mej :-D

Åååå sådana här stunder gör det roligt att träna hundar!!!! Ha det fint allihopa!!! 

Teo hjärta Chili

Teo

För ett tag sen tyckte inte Teo alls om Chili, den jobbiga Border Collien på några månader som bara ville leka... men nu!! Ojoj, va han har kärat ner sig i henne, bara för att hon löper. Han ville ju inget annat än att leka, nu var det som dom hade bytt roller! Vad naturen kan hitta på egentligen :S

Hoppas nu att Teo alltid kommer gilla Chili i fortsättningen, för då har Chili fått en till lekkamrat som leker på ungefär samma sätt :-p

"-Puss på dig Teo", hälsar Chili!

Kungälv, inofficiell 3/2 -07

Kungälv, inofficiell 3/2 -07

Arro vilar ut efter sitt tredje lopp av fyra, vid en inofficiell agilitytävling i Kungälv i helgen. Det går inte fort med han e duktig :-D  Vi plockade till och med hem ett tredjepris i ett av loppen, och blev inte diskade en enda gång!!

http://www.youtube.com/watch?v=j70kNQjfvI0
RSS 2.0