I väntan på våren

Vi tränar i ridhus med agilityfolket, men jag och Chili vill ut!! Ut på det gröna gräset bland konor och apporter, bland slalom och däck och ut i hagen med alla ulliga får som ska vallas!! Jag är ganska lack på snön nu och trampar extra mycket på marken där snön försvunnit. Om Chili hittar en gräsfläck rullar hon sig på den och luktar både mossa och gräs efteråt och det luktar så gott!



På träningen i ridhuset i söndags hade jag med mig en egendesignad bana som blev uppskattad. Många klurigheter och byten som måste bli rätt. För en gångs skull gick det super hela träningen och jag var såååå nöjd över min Blomma. Längtar till nästa söndag =) På torsdag är det dock inomhusträning i angered som gäller med några från jobbet. Väldigt liten hall, men ändå. Hal är den också, men det gäller att utnyttja det och träna henne på att korta upp sig innan hindren.



Idag ska vi ut och träna lite lydnad innan jobbet. Det blir dock på en fotbollsplan full med snö, så jag hoppas vi får med oss alla träningsredskap hem efteråt...

SM-klara banne mig!!! =)

Idag åkte Rosa med Lowa, Linn med Ella, Chili och jag till Linköping för att försöka hämta hem var sin pinne i agilityn. Tyvärr blev det bara en pinne med hem, men för Chili och mig var det lyckat!! Vi startade bland de sista ekipagen och kammade hem förstaplaceringen med några hundradelar till tvåan Jörgen med Zack. Det var många jag kände i publiken idag och läktaren var inte så stor så det hördes i ridhuset när vi gick i mål... Jubel och jag ropade nog jag också =P

Nu är vi alltså SM-klara för agility 2011 individuellt. Ska blir så himla spännande att tävla där, det känns som att det har lossnat för mig och Chili nu. Min bästa blomma och jag till SM alltså!!

MyDog 2011

Fredagen gick bäst av två dagar. Med en stor hejarklack på läktaren lyckades Chili och jag, efter två månaders vila och en veckas magsjuka, ta oss till en fjärde placering i hopploppet och en tredjeplacering i agilityloppet. Därmed fick vi vårt tredje cert i agilityn och fick också ett Championat!! Jippiieee!!





Lördagens lopp gick inte riktigt lika bra. Första loppet (se det här) glömde jag bort mig vid ett hinder och tog det från fel håll - ooops! Andra loppet (se agilityn) kändes det som att Chili var lite trött i benen och rev tyvärr först ett hinder, sedan kom vi lite i otakt med varandra och en låång sväng mot tunneln som orsakade en vägran, och på upploppet med balansen som näst sista hindret missade hon uppfarten och rev sista hindret.. Men publiken gillade oss och vi fick många goa hejarop och applåder som jag hörde mitt i ivern. Roligt att vi syns på banan, Chili och jag. Min bästaste bästa Blomma!

Tack min hejaklack också! Hela familjen var samlad och favoritSofie stod strongt vid min sida hela tävlingen. Tack gumman =)

Nu har vi bara en enda pinne kvar att ta i agilityklasssen, för att kvala med till SM. Karlstad nästa!!!
RSS 2.0