I väntan på våren

Vi tränar i ridhus med agilityfolket, men jag och Chili vill ut!! Ut på det gröna gräset bland konor och apporter, bland slalom och däck och ut i hagen med alla ulliga får som ska vallas!! Jag är ganska lack på snön nu och trampar extra mycket på marken där snön försvunnit. Om Chili hittar en gräsfläck rullar hon sig på den och luktar både mossa och gräs efteråt och det luktar så gott!



På träningen i ridhuset i söndags hade jag med mig en egendesignad bana som blev uppskattad. Många klurigheter och byten som måste bli rätt. För en gångs skull gick det super hela träningen och jag var såååå nöjd över min Blomma. Längtar till nästa söndag =) På torsdag är det dock inomhusträning i angered som gäller med några från jobbet. Väldigt liten hall, men ändå. Hal är den också, men det gäller att utnyttja det och träna henne på att korta upp sig innan hindren.



Idag ska vi ut och träna lite lydnad innan jobbet. Det blir dock på en fotbollsplan full med snö, så jag hoppas vi får med oss alla träningsredskap hem efteråt...



Kommentarer
Josefin

Håller med dig! Vill också att snön ska försvinna!!! Allra mest för att jag har en vallhund som vill valla! Även om han tycks nöja sig med agilityn. Kanske är det matte som vill det mest! ;)

2011-01-26 @ 23:11:35
URL: http://www.nifesoj.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0