Easy börjar bli en stor tös

Lilla Easy, en liten skethund, full-i-fan och massa rackartyg för sig. Men det verkar bli hund av henne också..
 
 
I onsdags började vår första kurs ihop, och detta blev i vallning. Jag har medvetet låtit henne vara valp och busa och ha roligt utan press och utan träning på nästan någonting alls, förutom de vardagliga rutinerna, hur man uppför sig, kunna vara ensam hemma(iaf ihop med Fixa), lite tricks, kunna gå någorlunda fint i koppel, umgås med andra hundar och INTE VALLA saker och ting. Vilken utmaning. Men, jag hoppas att all tid, energi och ork ger reslutat framöver. Hon har gått mig på nerverna många gånger, och än är det saker kvar att slipa på, men det känns som att det börjar bli under kontroll.
 
 
På kursen fick hundarna introduceras för fåren, och Easy var taggad till tusen. En skarp dam med mycket motor och vilja, men ändå med ett gott hjärta och en lyhördhet. "Lägg hunden där, så går du och jag bort till fåren", sa Henrik Nilsson som håller i kursen. "ehh hmm... jag har då knappt tränat något alls med henne för att försöka ta in allt ni duktiga vallmänniskor rekommenderar och anser vara det bästa, så har medvetet väntat med att träna henne något speciellt.." svarade jag och skämdes litegrann. Men det var helt okej, tyckte han. Jag tog på mig att träna ett fast och tydligt Ligg till nästa kurstillfälle.
 
 
Fåren fick vara i fållan och jag gick in bland fåren och försökte styra Easy något sånär. Nästa vecka drar vi igång på lösa får. Mycket spännande. Hmm.. jaja, han vet nog vad han gör. Det ska bli riktigt roligt att få dra igång träningen med Easy nu i alla fall.


Kommentarer
Mamsen

Det här tror jag ni fixar galant :-)

2015-05-12 @ 14:25:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0