Efter lyckan kom olyckan...

Livet rullar på och jag är glad att jag har Fixa kvar i livet. Torsdagen den 1e oktober var vi ute i skogen, hela familjen, och hundarna gick lösa. Av en anledning föll ett dött gammalt träd, rakt ner och landade mitt över Fixas nacke och rygg. Hon skrek som hon höll på att dö och vi fick ta i från tårna för att få loss trädet... Jag lyfte upp henne direkt i mina armar och lyssnade och tittade - hon hade slutat skrika och höll uppe huvudet fortfarande.. vi gick med raska steg hemåt och mina steg blev mer och mer skakiga. Hon verkade bli tröttare och andades fortare än normalt, och jag var rädd att detta var sista stegen med Fixa i min famn. Oron när vi kom till huset och jag skulle sätta ner henne på marken var obeskrivlig. Skulle hon kunna stå/gå? Andningen var fortsatt ökad och ögonen var trötta. Hon började stöna vid varje andetag och jag åkte direkt till jobbet där vi slog några röntgenbilder och gjorde en allmän koll så att hon var stabil. Röntgen visade lungblödningar och pnuemothorax - men inte en enda fraktur! Det var helt otroligt. Min lilla docka, hur kunde du klara dig så bra från ett nack- och bröstslag som var så stort?!! Vi trodde båda att du skulle dö just när vi såg trädet falla över dig - men vi hade änglavakt <3
 
 
I ett och ett halft dygn fick du ligga på iva med extra syre och smärtis efter att vi tömt ut en del av luften från lungsäckarna. Du var trött och mörbultad, hade ont i ryggen och andningen var fortsatt ökad. Men på fredag kväll tog jag med dig hem igen och du fick vårdas ömt, inte gå promenader och bara ta det lugnt. Det lilla såret på skallen gick upp efter ett par dagar och jag plåstrade om dig och du sov med ett strumpskaft runt huvudet för att du inte skulle kunna komma åt att klia på det.
 
 
En vecka gick och du återhämtade dig fint. Stackare, pigg var du och ville leka, men vi sa nej och du fick åka med på promenaderna på lite olika sätt dessa dagarna, men du var nöjd med det.
 
 
 
Tapper och vid gott mod kom du tillbaka till ditt vanliga jag igen och bara en tävling missade vi. Tyvärr var detta DM som vi hade sett fram så emot, men jag var bara väldigt glad att jag hade dig hos mig, utan större skador. Tre veckor efter olyckan hade vi börjat träna agility lite lätt igen, och du kändes som vanligt. Kanske lite stel i kroppen men annars ditt pigga och glada, vanliga jag igen, så vi startade på tävlingen i Kungälv med godkända reslutat. Detta kommer det ett nytt inlägg om.


Kommentarer
Mamsen

Ja detta var åxå en resa :-/ Vilken tur att hon har dej i detta läget. Du är verkligen proffsig och lugn i ditt sätt att hantera akuta situationer. Det är såå härligt att ni är tillbaka på banan igen :-)

2015-11-03 @ 22:32:37
Liz

Vilken tur att fixa klarade sig . Du är duktig , du är stark . Snart är ni på toppen igen. Det är detta prov vårt liv går ut på verkar det som. Kram tur att du är en kämpe och så duktig ..

2015-11-09 @ 07:03:09
Sarah

Så underbart att Fixa hade änglavakt. Hon är tapper den lilla busen❤️❤️❤️

2015-11-09 @ 16:29:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0