Oskarshamn, maj 2010

Så bar det iväg ner till Oskarshamn med laget över helgen. Chili, Mikal och jag kom dock ner lördag kväll istället för fredag som de andra. Vi var nämligen på ett bröllop som en kusin till Micke och hennes blivande man hade i Bälige kyrka, ovanför Alingsås. Efter middagen packade vi ihop oss, bytte från fin- till fulkläder och styrde min stora Grå till Gunnarsö stugcamping i Oskarhamn. Vi var framme strax innan 24.00 natten till söndagen.

Trots en sen kväll var det inga problem att gå upp tidigt söndag morgon för att åka till tävligsplatsen. Chili och jag startade i hoppklass och gjorde ett mycket snyggt lopp!! Var mycket stolt över vår insats efter en månads vila, och Chili visade inga tecken på hälta i sin tjocka tå. Härligt =) Tyvärr rev hon ett hinder mot slutet av banan och förlorade därmed första placering, då tiden blev 2 sek bättre än blivande vinnare. S-tan.



Lopp nr 2 var en bana för sig. Det var en till hoppbana, men för lag denna gång. Banvandringen var hur lång som helst och hela vårt lag kände sig säkra på banan. Det visade sig senare att så inte var fallet, då flertalet largehundar hade problem att ta en hoppkombination utan att totalkrascha in i ett snävt hinder efter ett annat. Två ekipage med disk och två med 10 fel vardera. Attans.


Lowa.


Janis.


Chili.


James.

Lopp nr 3 var ett agilitylopp där jag kunde köra Chili med rinnande kontaktfält, just för att spara på hennes tå. Även denna bana gick kalas för Chili och mig, men jag höll henne för tjat efter ett hinder som var riktat in mot "fel" tunnelingång så hon sprang lydigt förbil rätt ingång. Jag släppte nog henne för sent så det blev e fulsnurr och därmed en vägran. Med fem fel även i detta lopp packade vi ihop oss i bilen och brummade hemåt, ändå väldigt nöja över våran insats!

LP2!

Jaha, så var lydnadsklass två historia även för mig och Chili, men det fins väldigt många delar kvar att slipa på...

Igår, fredag, tog vi vårt tredje och därmed sista 1:a-pris i lydnadsklass 2. Chili åt massa gräs innan vi gick in på planen, det regnade, vi hade inte tränat lydnad på flera veckor, vi var det enda startande ekipaget i klass 2 och Chili hade tagit fäste med blicken på något som rörde sig i skogen. Det blev inga kanonpoäng alla moment igenom, men med ett flertal tior och inga nollade moment lyckades vi ändå samla ihop tillräckligt med poäng för att klara ett 1:a-pris! =)

Nu ska jag jobba.. och tyvärr inte springa Gbg-varvet, för det var jag för dåligt tränad till i år.. haha! Vi måste nog träna mer, både Chili och jag =P

Fykan en sur majhelg

Det var mulet och ganska tråkigt väder både lördagen och söndagen nu i helgen, i alla fall där vi var. Helgens utflykt pssade bra, då Chili står på koppelvila några dagar till. En svullen tå orsakar nu Chili många myror i byxorna och flera tokigheter och bus inomhus. Jag ser hur gärna hon vill springa och tjoa loss ute på ängarna och bergen, men icke att hon tillåts detta. Nu ska hon bli hel igen så vi kan fortsätta vår härliga tävlingssäsong!

Är man sjuk bjuds det på lite extra kärlek och tålamod inne, som här till exempel =) :

Patricia och Chili väntar på stora steken.


Gos och mys.

Och då var det orättvist om inte också den gamle mannen fick lite extra kärlek =)

Arro och Micke tar sig ett snack, killar emellan.

Tranås med Certifikat

Jo visst! Chili har tagit sitt första cert, i agility. Roligt. Det kändes skönt att agilityloppet satt som en smäck, men kritisk som jag är ser jag fortfarande massor vi måste träna oss på.



Övriga tre lopp var det blandade tankar kring, men de som ständigt far omkring i huvudet är: träna mera. Vi kommer ingenstans annars. Tror det var mer tur det som hände oss i agility-trean idag, men jag är glad ändå =)

Väl hemma i Floda(redan klockan 17.30!!!) städade jag bilen från lera och gräs, plockade av takboxen och tvättade bilen. Sedan var det in och packa upp alla kläder och diverse andra saker, samt duscha mig själv vilket var mycket skönt.. Sedan satte jag mig här vid datorn och skulle söka efter en tävling där jag måste ha missat att fylla i tävlingsboken någon gång...? Men ICKE! Jag hittar inte tredje hoppklass två-pinnen??? Verkar som att jag missat något här... jag får helt enkelt anmäla om oss till kommande tävlingar och flytta ner oss från trean till tvåan då... knepigt. Och tråkigt. Fattar ingenting.


Denna helgen fick Chili sova i sängen =P

Här nedan finns länkar som vanligt till våra lopp:

1. Agility klass tre(disk): http://www.youtube.com/watch?v=fco_Cz8qZhQ
2. Hopp klass tre =S(15 fel): http://www.youtube.com/watch?v=HGaSOlWSBig
3. Agility klass tre(vinst och Cert.): http://www.youtube.com/watch?v=3dtkiKcA2IU
4. Hopp klass tre =S(disk): http://www.youtube.com/watch?v=rGEQzidT6VQ


Claes med Nicke: http://www.youtube.com/watch?v=6idMi4Hc-Tk

Linn med Ella: http://www.youtube.com/watch?v=mxTL9C8-_MA
                     http://www.youtube.com/watch?v=cp6BurxwZm4
                     http://www.youtube.com/watch?v=FQGVCSCFuQ0

Sofia med Fam: http://www.youtube.com/watch?v=TMXuWwGHIlA
                        http://www.youtube.com/watch?v=V5XHHpdvRFI
                        http://www.youtube.com/watch?v=DyGeu2glmsc

Agility inför helgens bravader

Idag åkte jag och Chili från Herrljunga strax innan sju. Mikael började jobbet då och Chili behövde lite träning igen innan tävlingen till helgen. Denna gång är det endast individuellt, och det ska bli roligt och nästan skönt också. Går oftast bättre när jag är lite avslappnad och kör loppen som träning, så jag hoppas att loppen i helgen blir just så.

Vid nio kom vi upp till klubben och de flesta hindren stod framplockade - skönt. Solen lyste så härligt och både Chili och jag var träningssugna... NU skulle här tränas kontaktfält och att INTE riva hinder =) Det gick ganska bra faktiskt. Hon slarvade väl en gång på kontaktfälten och då fick hon en skarp tillsägning, sedan skötte hon sig bra och både hon och jag var glada. Agility är verkligen skitkul!



Efter en runda i skogen för att slappa musklerna lite, åkte vi hem och fixade käk och myste med min lille Arro. Han fick sig en dusch och en omgång med tandborsten och sedan kändes han lite gladare i alla fall.. min lille going är lite ledsen ser ni. Han sprang upp på balansen i förrgår och hoppade av mitt på den. Han föll illa och landade på nacken, men som tur var klarade han sig med lindig hälta, näsblod från bägge näsborrarna och sträckning i nacken. Trodde han skulle dö i fallet, så ingen är mer tacksam än jag.

Grillkvälll på "kaffeberget"

Idag var det kanonfint väder och denna soliga kväll slog vi död på tiden uppe vid sjön Lensjön. Det var väl inte så svårt att slå död på den en kväll som denna, men när vi väl hade grillt och ätit vår mat började allt kylan krypa sig på. Jag är ju ganska frusen av mig så jag höll mest till bredvid glöden.







RSS 2.0