Oskarshamn, maj 2010

Så bar det iväg ner till Oskarshamn med laget över helgen. Chili, Mikal och jag kom dock ner lördag kväll istället för fredag som de andra. Vi var nämligen på ett bröllop som en kusin till Micke och hennes blivande man hade i Bälige kyrka, ovanför Alingsås. Efter middagen packade vi ihop oss, bytte från fin- till fulkläder och styrde min stora Grå till Gunnarsö stugcamping i Oskarhamn. Vi var framme strax innan 24.00 natten till söndagen.

Trots en sen kväll var det inga problem att gå upp tidigt söndag morgon för att åka till tävligsplatsen. Chili och jag startade i hoppklass och gjorde ett mycket snyggt lopp!! Var mycket stolt över vår insats efter en månads vila, och Chili visade inga tecken på hälta i sin tjocka tå. Härligt =) Tyvärr rev hon ett hinder mot slutet av banan och förlorade därmed första placering, då tiden blev 2 sek bättre än blivande vinnare. S-tan.



Lopp nr 2 var en bana för sig. Det var en till hoppbana, men för lag denna gång. Banvandringen var hur lång som helst och hela vårt lag kände sig säkra på banan. Det visade sig senare att så inte var fallet, då flertalet largehundar hade problem att ta en hoppkombination utan att totalkrascha in i ett snävt hinder efter ett annat. Två ekipage med disk och två med 10 fel vardera. Attans.


Lowa.


Janis.


Chili.


James.

Lopp nr 3 var ett agilitylopp där jag kunde köra Chili med rinnande kontaktfält, just för att spara på hennes tå. Även denna bana gick kalas för Chili och mig, men jag höll henne för tjat efter ett hinder som var riktat in mot "fel" tunnelingång så hon sprang lydigt förbil rätt ingång. Jag släppte nog henne för sent så det blev e fulsnurr och därmed en vägran. Med fem fel även i detta lopp packade vi ihop oss i bilen och brummade hemåt, ändå väldigt nöja över våran insats!



Kommentarer
Jeanette & flocken

Halloj halloj!!

kul att du skall satsa på vallhundsprovet :D..det ä'r mitt mål med nån gång i framtiden ;)!!..du får mer än gärnma komma o valla på mina får!!...dom är liite svårvallade...men dom är nog bättre med en lite mer efaren hund!! ;)!!

men du får gäran komma o testa nån gång och om det går bra så är det bara att komma igen =)!!..bara säga en dag så kan jag se om det passar mig =)

Hälsningarc / jeanette

2010-06-05 @ 20:17:32
URL: http://wwww.kalkstenons.dinstudio.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0