Mystajm med lilleman!

Duschade min lille favorit och hade sån där riktigt rolig och mystg torkstund som man brukar få efter att ha badat eller duschat sin hund, speciellt de hundar som inte gillar att blir blöta och som sedan blir tokglada över att ha överlevt pärsen!



För övrigt har Chili löpt i en vecka nu och Arro verkar bli mer och mer intresserad. Får nog sätta upp kompostgrindarna här hemma imorgon för säkerhets skull. Tror dock inte att Arro har någon som helst chans att flörta inför Chili, för hon tycker mest att han är larvig.



Ute är det massor med snö, typ en meter på vår tomt med massor av uppskottade snöhögar. Chili fullkomligt älskar snön och äter gärna en eller två liter när hon ändå är igång - illa! När mamma och pappa höll på att skotta från taket på huset gillade hon sig nedanför och tyckte nog att hon var den bästste i världen på att fånga snö. Mamma och pappa skrattade mest åt henne... =)



Och så fånga!

Linköping+pinne för Chili och Italien för mig...

Jo, så gick det när Hanna Carlsson med Janis Joplin tog med sig min lilla Blomma till Linköping förra helgen för att tävla ett hopplopp klass två. Chili och Hanna kom på en tredje placering (Hanna; en satans 3:a i tävlingsboken!!!?) och kammade därmed hem vår sista pinne i klass två. Tack Hanna för hjälpen! ;-) Förstod det som att Chili gått snabbt och bra, var lyhörd och rätt så taggad i starten... =P  En lätt bana sa Hanna, så det var la tur för oss att inte så många andra kom före! Nu blir nästa tävling för mig och Chili i Rättvik 13:e-14:e mars. Hoppas på att träffa lite folk jag känner igen, för upp till Dalarna åker bara Mikael, Chili och jag. Hoppas på fint, milt väder och god mat vid sidan av tävlingen, som en liten minisemester kan man säga.



Så bar det iväg till Italien med Micke och hans familj. Vi åkte hemifrån på fredagen kl 13.00 och var framme vid Hotel Liz i Predazzo vid 20.00 lördag kväll. Fyamej vilken tuff resa säger jag bara. Jag har ju svårt för att inte må illa på bussen, trots att jag äter åksjuketabletter. Det var köer p.g.a. olyckor på autobahn där vi stod stilla timtals och sömnen var inte mycket att heja för. Jag som annars brukar sitta stilla si sådär 1-2 timmar om dagen annars fick ont i magen och värk nästan överallt. Haha!! Sicken gammel kärring jag var.



Väl framme på hotellet fick vi mat av annolunda slag, men vad som helst var bättre än inget efter en sådan lång resa. Jag hade dock så ont i magen så jag knappt fick i mig något, men efter ett par dagar var magen Back on track igen =)

De tre första dagarna var bra kalla med strålande solsken, krispig snö och glittrande puder. Många fina backar och en overkligt vacker omgivning. En backe här och en backe där, olika backar hela tiden och det fanns gott om dem ska jag säga!





Med nyslipade skidor och helt nya googles fanns det inget som kunde stoppa mig, trodde jag, men gott om hopp i backarna var det inte och mitt resesällskap var mer utav stilen "schtekare" som helst ville glida utför nya stup och njuta av omgivningarna, så schtekare fick även jag bli med några drinkar utanför värmestugorna, glassandes i solstolarna B-)







I slutet av veckan drog vädret ihop sig och det snöade mest hela tiden. Himmel och backe blandades i synfältet och kragen på jackan fick verkligen jobba hårt. Vi tog det lugnare dessa dagar och åkte lite transportleder samt fikade i värmestugorna en hel del, som många andra på fjället. Fulla bord och många jägerthe och kaffe latte, öl, bombardino med grädde samt la momba beställdes in med jämna mellanrum. När händer och fötter tinat bar det ut i backen igen och vidare till nästa matställe.. en dag blev det en riktigt fin och god stenungsbakad pizza. Smakade utsökt och det kändes som om jag aldrig skulle bli hungrig igen.

Här kommer några bilder från de sista dagarna med snö i luften:





Tack C+PA för en härlig upplevelse!!

Välkommen hem, Grey!

I lördags åkte jag med min nya kärra till Bilprovningen i Alingsås för att få en dom. Domen blev "fordonet har godkänts vid kontrollbesiktning" och ingen var gladare än jag över att ha en hel bil!!!!!!!!!!!!!!!! Jag och "Grey" åkte upp till familjen Pettersson och parkerade oss inne i gamla gjuteriet där jag sedan med avfettning, högtryck, diskmedel och svamp fick bort den värsta smutsen. Bilen fick stå i plusgrader under natten och efterföljande dag hjälpte min käre pojkvän mig med rengöring och puts av min nya pärla. Den blev som ny =)



För övrigt kollade jag på när Micke tävlade en liten skidtävling på en golfbana uppe i skogarna. Micke kom på en tredje placering (av fem) i elitklassen och han var rätt nöjd över sitt resultat då han ändå inte kände sig på topp.



Söndag eftermiddag åkte jag och min älskade Blomma till den sedvanliga agilityträningen i Kungälv och tränade mycket och bra ihop med Hanna ocj Janis. Vi fick hela hallen för oss själva och tränade tills både vi och hundarna var trötta. Hanna prövade att köra Chili ett par rundor och det gick riktigt bra. Det märks att vi gått för ungefär samma tränare med våra hundar, och att våra hundar kan föras på ungefär samma sätt gör ju inte heller saken sämre, då Hanna nämligen ka få låna med sig Chili till Linköping i helgen och tävla ett hopplopp! Kommer nerifrån Italien hålla tummarna för att dom fixar vår sista pinne i hopp-tvåan på lördag! =)

Vinterskojsigt!



Se en filmsnutt på det roliga! =)
http://www.youtube.com/watch?v=rt-Lg0m34iI



Och en till!
http://www.youtube.com/watch?v=aztf885Q3Bg



RSS 2.0