Välkommen hem, Grey!

I lördags åkte jag med min nya kärra till Bilprovningen i Alingsås för att få en dom. Domen blev "fordonet har godkänts vid kontrollbesiktning" och ingen var gladare än jag över att ha en hel bil!!!!!!!!!!!!!!!! Jag och "Grey" åkte upp till familjen Pettersson och parkerade oss inne i gamla gjuteriet där jag sedan med avfettning, högtryck, diskmedel och svamp fick bort den värsta smutsen. Bilen fick stå i plusgrader under natten och efterföljande dag hjälpte min käre pojkvän mig med rengöring och puts av min nya pärla. Den blev som ny =)



För övrigt kollade jag på när Micke tävlade en liten skidtävling på en golfbana uppe i skogarna. Micke kom på en tredje placering (av fem) i elitklassen och han var rätt nöjd över sitt resultat då han ändå inte kände sig på topp.



Söndag eftermiddag åkte jag och min älskade Blomma till den sedvanliga agilityträningen i Kungälv och tränade mycket och bra ihop med Hanna ocj Janis. Vi fick hela hallen för oss själva och tränade tills både vi och hundarna var trötta. Hanna prövade att köra Chili ett par rundor och det gick riktigt bra. Det märks att vi gått för ungefär samma tränare med våra hundar, och att våra hundar kan föras på ungefär samma sätt gör ju inte heller saken sämre, då Hanna nämligen ka få låna med sig Chili till Linköping i helgen och tävla ett hopplopp! Kommer nerifrån Italien hålla tummarna för att dom fixar vår sista pinne i hopp-tvåan på lördag! =)


Kommentarer
sarah & combat

Åh, grattis till bilen :) Nu har vi massor av fina bilar att åka omkring på tävlingar i :D Visst är det gött med kombiiiii :)

Ha de great i Italy!

Kraam

2010-02-12 @ 11:50:58
URL: http://the-best-of-sarah.blogspot.com/
Hanna

We did it!!!! Wiiiieee... Tack för att jag fick köra duktiga Blomman!

2010-02-13 @ 18:14:47
URL: http://www.nogg.se/hannacarlsson8
Josefin

Såg Hanna köra Chili i Linköping idag och det var grymt snyggt!!! Vilket tryck hon har!!! De hade inte kunnat göra det snyggare!

2010-02-13 @ 18:44:25
URL: http://www.nifesoj.se
Annica och Della

En V70?! En sån har jag med, samma färg också ;) Hoppas alla är friska och krya hos er och att ni kniper sista pinnen snart!

2010-02-14 @ 06:00:17
URL: http://www.agilitytokan.se
Mamsen

Tänk att en hund som bara ÄÄÄLSKAR läget + en "ny" förare kan få till den sista pinnen!!

Grattis Hanna o bra jobbat! Jenny skulle säkert viljat ha varit med er i Linköping :)

2010-02-15 @ 20:51:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0