Och lyckan den fortsätter

Lilla fröken Frasse - hon gör mig inte besviken. Pinnar efter pinnar rullar in och utan press eller stress.Vi går in på banorna med klara tankar om att 1. Visa tydligt/vara noggrann. 2. Låta henne göra färdigt. 3. Ha roligt.
 
Efter Strömstad (som jag bloggade i förr-förra inlägget) har vi hunnit med tre tävlingar till i agilityns tecken. Den första gick i Kungsbacka (BMBK:s) där vi sprang fyra lopp. Alla fyra i klass 2. Lördagens lopp gav utdelningen Vinst i hopp 2 och 6e placering i agility 2 med 5 fel.
Söndagen bjöd på en Vinst i ag 2 och en 3e plats i hopp 2.
Därmed var vi klara för hopp 3(!!!), men vi körde klass två även på nästkommande tävling.
 
 
Näst på tur var SBK-göteborgsavdelningen i Kallebäck.
Vi tävlade fyra lopp under söndagen 30/8 och sprang in tre pinnar till. Två i hopp 2 och en i ag 2. Resultatmässigt lämnade fina fotspår; 1a plats, 2a plats och 3e plats samt en disk.
Se loppen via länkarna nedan:
 
 
 
Sista tävlingen vi var på gick i Tidaholm nu i helgen. Första tävligen som jag åkte på med Fixa där jag hoppades på att plocka en pinne i agility klass 2 - sista pinnen i klassen för att få flytta upp till högsta klassen, klass 3. Och bara just därför - just för att jag så gärna ville ta en pinne där, så lyckades vi inte. Säkert därför. Eller ja, det skulle ju kunna vara våra vaga kontaktfält också =P
Resultaten lyder i alla fall så här:
Vår första start i hoppklass 3 gick vi nollade men kom in 3 sek efter vinnaren, och detta gjorde att vi hamnade på en 14e plats. Se loppet här: https://youtu.be/lAgJ6PbF6bQ
Agility kl 2 första loppet 10 fel(1 vägran som ni ej ser på filmen, + 1 KF-fel) https://youtu.be/j4Kj9xVilx8
Hoppklass 3 andra starten finns ej på film, men det nollade vi och knep 7e platsen och en SM-pinne! Vår första SM-pinne!! Yey!
Agility kl 2 andra loppet fick vi 10 fel på KF. Loppet ser ni här: https://youtu.be/8kb9r0PLBmI
 
 
Det som inte riktigt funkar är att vi har långa yviga svängar och hon kan ibland låsa sig på hinder där det inte går att bryta, men det kommer nog. Sedan har vi även fått oss en Aha... - vi måste träna mer kontaktfält(KF). Det är det enda jag känner mig lite osäker på att vi ska klara när vi går in på banan. Så träna mera och träna säkert och med tydliga mål, det ska vi börja med nu. Lite tävlingsuppehåll fram till Tånga i oktober.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0