Varberg med vinst =)

Tog ledigt denna dag för att hinna med kvällstävlingen nere i Varberg, ska jobbar lördag istället(blääää)...

I alla fall hade jag lite dåligt samvete för att vi knappt har tränat agility senaste månaden då vi i princip bara vallat. Därav hade jag inte så höga förväntningar på Chili på tävlingen, och mycket riktigt rev hon två hinder samt missade nergången på gungan i agilityklass 3. I lopp numer två, fast i hoppklassen, rev hon två hinder men gjorde en suverän tid... Måste bara tillägga att Chili och jag hade bästa tid i alla tre loppen i large! Ca 2 sekunder snabbare än vinnaren i allihop.. =P

Så kom den öppna klassen(hopp). Under denna banvandring kände jag på något sätt mycket lugnare och mer noggrann över vilken väg jag skulle välja. Vi gick in som startnummer 15 och sopade fullkomligt banan av resterande ekipage!! Med 2,5 sekunders avstånd till tvåan gick vi in på första placering och fick en guldmedalj =)



Tack alla som gav oss sådana positiva kommentarer efter våra lopp! Nu tror jag bara mer och mer på att Chili och jag ska klara av att ta oss till SM. Ni är guld värda, tack!


Kommentarer
Anki,Siri,Vilda

Grattis till toppenresultat!

2010-07-04 @ 18:12:18
URL: http://www.arelidsaussie.se
Hanna

SM blir en baggis för er!

2010-07-05 @ 22:32:54
URL: http://www.nogg.se/hannacarlsson8


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0