I slutet på dagen är hon bäst ändå... ("citat" - Anette Mattsson)



Hon är den Bästa.



Vi tävlade DM i Kungälv i lördags. Första loppet gick strax efter 08.00, och vi gick in och gjorde vad vi skulle - nästan. Efter ett kanonlopp var det bara två hinder kvar. Det var ett vinklat upplopp med en rak tunnel och ett hopphinder. Jag visar med hela armen "ut" och säger "genom". Jag ser Chili bromsa upp ett kort ögonblick där jag tror hon har tagit kommandot, vartefter jag vänder blicken mot målgången och spurtar. Chili missar tunneln. DM är kört för vår del.

Del 1 av 2, Hopp.

Vi stannar trots denna bedrövliga miss kvar och kör vårt andra lopp för dagen, vilket vi nollar och vinner. Eftersom loppen räknades ihop var vi redan diskade, men med dessa goa lopp i bagaget satsar vi på kommande tävlingar istället. Planen är ju att samla ihop tre pinnar till i agilityn för att nå vårt mål - SM 2011.

Del 2 av 2, Agility.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0