Inte alls lika roligt...

Idag var Chili och jag på kurs igen, men idag var varken jag eller Chili glada när vi åkte hem. Snarare ledsna. Det var fler deltagare idag och jag fick se på både det ena och det andra ekipaget. En äldre man som använde skämsel och våld när hunden inte gjorde som han ville. Hunden ville till slut knappt inte komma i närheten av sin förare då den var rädd att få stryk. När det sedan var min och Chilis tur tog Lotta över och tryckte ner Chili så mentalt att Chili nästan inte ville valla mer. Hon drog på henne ett strypsnöre och placerade det högt upp i nacken så att det skulle kännas ordentligt när hon ryckte till. Själva struphuvudet trycks då ihop och gör mycket ont. Ett rejält knyck och Chili tappade andan. Hon blev låg och nästan rädd, och när jag tog över efter detta visade Chili knappt någon arbetsvilja mer.. hon drog ut mot väggarna och försökte gå och lägga sig på platsen vi pausade på emellanåt för att hon ville komma undan. Ledsamt att det gick så här långt idag. Jag sa till Lotta att jag absolut inte tänker slå eller drämma till min hund på träning, för då slutar jag hos henne. Jag vill ha en arbetsvillig och positiv hund, vilket hon inte ens är nu här hemma ikväll.

Inte nog med att Chili var knäckt redan då. Lottas ena hund gjorde utfall mot Chili när hon och jag vallade. Rätt som det var nöp hon till när vi bara gick förbi. Dålig koll av tränaren tycker jag. Detta hände även en annan hund som inte bad om bråk, så det var inte upplyftande för dessa två lite mer osäkra hundar.

Det tredje som gjorde att jag kände att det inte blev så bra idag, var att ett av alla bagglamm var hotfullt och lyckades stånga Chili rejält en gång rakt i ansiktet så hon föll baklänges. Vad rädd och arg hon blev då, Chili. Hon satte blicken i baggen och struntade i de andra för några sekunder. Jag såg Chils hämdlystna blick och berömde henne för detta, men efter situationen ville Chili gå och vila då smällen var hård och hon fick så ont så hon kröp ihop och slickade sig försiktigt om munnen.

Nu till helgen ska vi till Rättvik och tävla agility, och denna helen ska vi bara ha roligt, Blomman och jag! Jag är så arg och ledsen på allt och alla just nu... ingenting går våran väg. Snart vänder det hoppas jag, för annars vet jag inte vad jag tar mig till.


Chili mitt hjärta, du skall förbli en positiv och lycklig hund!!


Kommentarer
Alex

Det är rätt inställning :) Btw vilken fin bild :)

2010-11-05 @ 11:18:10
Maria

Usch! F-n att så mga ska vara så hårda mot sina hundar :( Säg ifrån nästa gång och låt ingen annan ta i din hund!

Lycka till i helgen! Märkte att du fick ledigt från jobbet, skönt.

2010-11-05 @ 20:25:04
Veronica

Men usch då! =( Hoppas ni slipper sådant framöver... Lycka till i Rättvik och fint foto på er! Kramar

2010-11-06 @ 13:39:34
URL: http://www.nogg.se/teoblondie
Jeanette & flocken

fyyyyy..nu är jag glad att jag tog beslutet att inte gå den kursen..så trött på sånna folk!!!



då vallar jag heldre själv o lär mig själv!!!



massa kramar!!

2010-11-08 @ 09:06:52
URL: http://wwww.kalkstenons.dinstudio.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0