Glömde ju... My Dog!

Det var ju MyDog också! Vi hade kallt räknat med att ta en pinne i hopp tvåan i Kista alltså, så det blev tyvärr inga hoppklasser på mässan utan fick nöja oss med agilityloppen...



I alla fall åkte vi till mässan lördag eftermiddag och laddade på tok för mycket till vårt enda lopp den dagen. Jag vart stressad då Chili var ofokuserad på mig och bara hetsade sig själv bredvid banan, så starten gjorde jag stressat och var inte noggrann med att se till så att Chili satt kvar... en tjuvstart och loppet var kört. Tog hinder nummer två från fel håll. Vi körde färdigt banan i alla fall, vilket var roligt för det var mycket åskådare och vi hade egen hejarklack på första parkett. Efter ett hopp var det meningen att Chili skulle lyssna på ett framförbyte som jag gjorde, men hon blockerade sig och tog fel tunnelingång på eget bevåg. Tredje stora misstaget var att hon inte stannade i slutet på balansen, utan klev av innan jag sa "okej". Dystra klev vi av banan...

http://www.youtube.com/watch?v=92l3GeMy93E

Söndagen gick vi upp tidigt och jag och Chili mötte upp Sofie vid mässan vid 8.00. Det var lugnare idag och ännu hade det inte ramlat in så mycket folk, så det blev en skön morgon med mycket plats runt omkring oss. Kände mig mycket bättre till mods denna dag och laddade till tusen på att försöka vara noggrann och tydlig för Chili. Starten gick galant ända till gungan där hon en än en gång klev av kontaktfältet utan lov. Detta ledde till att jag inte hann förbi henne som planerat och Chili drog då åt fel tunnelingång och diskade sig. Resten av banan var jag mycket tydlig och bestämd med henne, och efter detta lopp kände vi oss gladare då i alla fall resterande bit av banan gick bra. Hem och träna kontaktfält, helt klart.

http://www.youtube.com/watch?v=rfe0lGijHl0


Kommentarer
Cecilia Almér

Heja Bulan & Jenny! :)

Hoppas på en mys promenad med Arro snart! :)

Visst var det snygga sängkläder, min tempurmadrass kommer om 2 veckor med (A) Hoho!

Allt bra med er?

Kram

2010-01-20 @ 15:30:23
URL: http://ceciliaalmer.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0