Hon gör det igen och igen och igen!

Först var det inofficiellt i Uddevalla med två vinster, sedan var det DM i västra götaland där hon vann agilityklassen och igår knep hon förstaplatsen igen i agility - men nu i klass tre =)
 
 
Det var tävling i ridhuset "Troya Horse Arena" i närheten av Kungälv. Hopploppet på morgonen var riktigt trixig och på tok för många tajta och snäva svängar för att jag skulle våga satsa fullt med lilla pinglan. Vi startade och i mitten av loppet lät jag henne springa på raka hinder istället för runt dem på vissa ställen - allt för att skona hennes sköra tass. Diskvalifikation med mening och hoppades på en lite vänligare agilitybana. Mycket riktigt var det en bana för Chili. Det roliga är att jag inte satsade alls på att ta hem någon SM-pinne eftersom vi ligger lågt vad gäller tävling på högre nivå. Jag vågar helt enkelt inte som det ser ut nu. Vi gick in på banan med min förhoppning på att sätta alla kontaktfält och göra ett svårt blindbyte om Chili hade tjuvat på A:et. Men min lilla docka skötte sig exemplariskt och stannade tills jag släppte henne. I mål kom vi, alldeles felfria och glada över att kommit i mål utan skador och med avklarade svårigheter. Till råga på allt går vi upp i ledningen, före både SM-vinnare och landslagshund. Hurra för min fantastiska jycke!! <3 Men förlåt för att vi knep en SM-pinne från någon som säkert jagade den :-/ Kul hade vi i alla fall och solen sken. Bland det bästa var att alla vänner var så glada för vår skull, att vi äntligen är tillbaka! I alla fall i någorlunda skick =)


Kommentarer
Kitty

Tokigt bra gjort av er båda två!! Får vi ingen film :-) Jag tycker om film ;)
Håller tummarna för att tassen håller och ni kan köra agility lite när ni vill!!!

2012-10-30 @ 14:31:44
Josefin

Åh, vad kul för er! Stort grattis! Och fin resultatlista med två Sheepchasers i toppen! :) Vad är prognosen för tån? Eller är det lite try and error? Hoppas att den håller för att köra agility då och då!

2012-10-30 @ 15:30:09
URL: http://www.nifesoj.se
Elin

Gud vad roligt!! Stort grattis och bra jobbat!! Underbart att ni är tillbaka! :-)

2012-11-04 @ 23:20:36
URL: http://elinlix.wordpress.com
Kerstin

och nu gick de ju bra i helgen igen :-)

2012-11-27 @ 23:04:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0