Rättvik åt fanders

Tänkte jag skulle lyckas och komma hem lite gladare från Rättvik där vi var nu i helgen. Laget hade anmält sig till agility och hopp på lördagen, och vi alla körde individuellt både lördag och söndag. Lördagen gick inte alls... lagloppen drog Chili och jag på oss massa fel och individuellt gick det käpprätt åt h...... Hon tappade fokus ibland, rev ibland och lyssnade bitvis bra, men inget som räckte till något resultat. På kvällen gick vi ut och käkade på restaurang och bowlade lite, vilket gav mig bättre resultat än vad agilityn hade gjort.

Söndagen bjöd på lika soligt väder, precis som lördagen, med några minusgrader. Vi ladddade om för det två individuella loppen och först ut var hopploppet. Gick kalas och Chili kändes med mig som vanligt igen, men hon rev tyvärr ett hinder. Med en 15:e placering fick vi i alla fall en SM-pinne. Mycket nöjd över loppet väntade vi in agilityloppet - loppet som vi planerade ta hem segern i. Men icke. Trots snabbaste tiden kom vi på 32:e plats av ca 130 startande med 10 fula fel. En rivning, okej, men sen hoppade Chili av nedfarten på A:et. Jag blev måttligt besviken.... En tasslängd ifrån kontaktfältet och SM-pinnen var körd.

En lång sekvens där Hanna först kör Lowa i ett felfritt lopp, och där jag senare kör Chili.

http://www.youtube.com/watch?v=a7gU6Nb9HuI

Chili diskar sig strax efter slalom och jag blev gött besviken igen. Hon lyssnade inte, eller så hörde hon inte på grund av den höga ljudnivån som blir på grund av alla förbannat jobbiga hundar som bara skäller och skäller och skäller...!!! Men men, nu glömmer vi denna helgen och satsar på vallningen ett tag framöver. Det är inte agilitytävling igen förrän MyDog så vi kan ju ta det lite lugnt med den träningen nu.

Kram å hej och krya på dej


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0