En kort helg på Fykan med goa vänner!



Jobbade till 21 lördag kväll och blev sedan upphämtad av min favoritgumma Sara med tillhörande högra hälft Robert. Vi styrde kosan direkt upp emot Fykan där jag nu äntligen skulle få visa min kära norrborgare hur vårt summerplace verkligen var! Inga ledsna miner där inte. Väl framme möttes vi av min underbara pojkvän Mikael, mor och far med var sina fotogenlampor i händerna. Mysfaktor!! Det var nämligen kolsvart när vi kom upp. Luften var sval och stilla och det kändes av värmen från marken att det hade varit en dag med strålande solsken. Sinnesstämningen blev på topp.

Väl nere vid huset serverades det kräftor med tillbehör och lite starkare dryck. Mor min hade fullt upp med att serva alla hungriga magar med rostade bröd och jag alla kladdiga barn med papper att torka sig på. Det blir ju lite söligt när skaldjur ska ätas. Vi satt uppe till 02.00 och pratade om allt möjligt. Vilken underbar kväll.

Halv tio nästa dag vaknade såklart jag som förste man och kilade ut på den redan ljumma gräsmattan med hundarna och slog en drill. Efteråt gick jag in och pappa var inte långt efter. Fram med frukost och sedan var det bara att jaga upp resten av folket i huset. Frukost och sedan bar det av upp på berget Sotebonde. Detta berg ska helst bestigas av varenda ny besökare som en av våra turistattraktioner här på Fykan.















Nödvänigt nog fick vi denna helg ta upp vår båt samt bryggan inför vintern. Alla hjälpte till och det gick hilma smidigt. Hoppas dock på att komma upp minst en gång till under hösten och bara njuta av höstvindarna och solen!




Kommentarer
Helena Hagström

Härliga foton

2010-08-30 @ 10:13:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0