En mycket julig helg

Fredag kväll bjöd Mickes polare Robban ut oss på julbord i Herrljunga på "Gyllene kärven". Vi var nästan först in på stället och vi blev 6 st som satte oss för att äta gott och tjöta om allt möjligt. Fattade bara typ hälften av deras internskämt från Herrljunga.. haha.. Så åkte vi hem grymt mätta och laddade inför efterföljande dags lussebak.

Lördag morgon bar det iväg med var sin bil från Hja. Ett jäkla åkande hit och dit nu för tiden =p Halv elva kom Sofie, Oscar och Vilja hem till oss i Floda och det första vi gjorde var att låta hundarna springa av sig nere på stora gräsplanen vid fotbollsklubben. Det var nog bra, för dom var ändå inte trötta när vi kom in igen. Som en liten adventspresent från dessa goingar fick jag en Glöggflaska med glögg med smak av ingefära och chili. Spännande smak! Den flaskan gick åt på typ 10 min =)



Andreas och Patricia kom upp strax efter elva och så drog lussebaket igång! Det var pepparkakor och lussebullar i massor, samt Bounty´s som jag fick recept från av Mia. Dom blev kalasgoda =)





Kommentarer
Cecilia Almér

Hej i Julstöket! kolla in här http://www.gt.se/mode/1.1705882/har-ar-hostens-hetaste-pjuck och gå in på lårhögt. Fanns ett par stövlar som jag tycker stämmer in på din beskrivning till mig. De från Vagabond... Kanske finns i lägre variant med :)

Ett litet tips och en kram!

2009-12-07 @ 16:07:28
URL: http://ceciliaalmer.blogspot.com
Hanna

Mmmmmmmmmmm.......... din lilla bullmamma. Det doftar gott hela vägen till Mölndal!

2009-12-07 @ 18:46:56
URL: http://www.nogg.se/hannacarlsson8


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0