Bandagebyte till gips en vecka...

När ortopeden undersökte Chili igår morse var senan värre skadad än den var i lördags. Jag har varit väldigt noggrann med stödbandage som varit hårt lindat men det räckte inte. Chili fick väldigt ont i tisdags kväll och ville bita av sig bandaget. På onsdag morgon gnydde hon och ville bita av sig en trampdyna, och då vill jag tillägga att Chili inte är en hund som visar att hon har ont så ofta.

Tån pekar fortfarande uppåt och det gör ont. Satte in starkare smärtlindring från och med igår morse. Innan Gustav gipsade hennes ben fick jag hjälp av vår sjukgymnast Sandy som gjorde en avgjutning av benet och tassen.



Denna avgjutning hämtas idag av en snubbe som ska tillverka en skena som vi ska byta till i slutet av nästa vecka. Jag hoppas allt jag har att det är okej för Chili att simtränas med skenan på, för hon komer bli deprimerad av att bara vara still, gå korta koppelpromenader och inte få leka...



I sju veckor kommer hon vara inlåst i benställningar av olika slag, och jag ser redan nu att hon har stor sorgsenhet i ögonen. Under natten till idag har hon varit orolig och gnytt. Stackars liten, jag känner mig så elak.



En vecka i taget... kanske blir det bra, kanske läker det inte alls som vi tänkt. Kanske blir operation med förkortning av senan om den inte läkt ihop ordentligt, kanske blir det tå-amputation. Tiden får utvisa.

Usch jag är så himla ledsen! Vad ska en border collie göra om den inte får arbeta igen? =´(



Kommentarer
Elin

Usch, jag är SÅ ledsen för er skull...

KRAM

2011-08-25 @ 18:47:08
Mamsen

Jag vet att du kommer att göra allt i din makt så att Chili får en bra och rolig tillvaro! Och vi e me såklart!!

2011-08-25 @ 22:24:17
Hanna

Puss till finaste blomman och stenhård kram till dig! Tänker på er varje dag och vet att ni klarar detta tillsammans. Och... ring när du vill polarn!

2011-08-25 @ 23:45:11
URL: http://www.nogg.se/hannacarlsson8
Josefin

Är det absolut förbjudet att röra på sig? På minsta sätt? Finns ju mycket att träna in annars. Som att särskilja på olika dofter (kaffesorter, te osv). Lära sig trä ringar på en sådan där leksak för barn. Eller sortera olika storlekar burkar. Saker som hon kan göra mer med huvudet än kroppen. Anordna miljön så att hon inte får för sig att göra allt i 120 dock. Det borde väl få tillbaka lite gnista, eller vad tror du? Även om jag förstår henne totalt när man varken får valla eller köra agility . . . Styrkekramar till er!

2011-08-26 @ 22:09:28
URL: http://www.nifesoj.se
Jeanette & Flocken

det kommer att bli bra...det vet jag!!!!!



kraaam

2011-08-29 @ 15:52:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0