Vill ju träna ju... =(

Åhhh... så himla roligt det var att träna inomhus på Hundstället Hjärtat igår! Men efter sista ruschen med Chili över hindren ser vi att hon haltar rätt rejält. Jag la henne på sidan och kikade under tassen från vilken jag såg att det kom blod. Tyvärr hade hon skalat av sig yttre lagret på stora trampdynan höger fram, så jag tog vad jag hade och lindade en bajspåse runt tassen. Väl hemma blev det en ordentlig rengöring och stabilt bandage. Skruttan, hon har sovit för det mesta sedan dess, men är inte sen på att vilja gå ut ändå! Nu får hon minsann gå kopplad i veckan, så att såret läker fint. Hon måste ju vara hel tills på söndag då lagtävling i Kista nalkas.....!!! 





Sen måste jag bara visa ett par bilder på min goaste going i sin stora jacka som han fick på julafton =P Det blev på tok för stor och när Arro går med den på sig rör han sig som en bulldog. Stackarn, men varm är det i alla fall =)



Finaste Arro!!!! Älskar dig!!!!

Simträning med kompisen Janis

Jag skulle jobba 12-21 idag, så Hanna och jag passade på att simträna våra hundar innan jag gick på mitt pass. Varmt, blött och immigt blev det i Blå Stjärnans simhall! Både träning i stilla vatten och i Jet Streamer´n. Duktiga vovvar och tappra ägare. Sedan blev det köttbullar och en redig frukost till Chili. Hundarna fönades torra och täckena åkte på, sedan åkte Hanna och Janis hem medans Chili, mamma och jag stannade kvar på jobbet och tog en fika i väntan på¨att pappa skulle komma och hämta upp dom. Förresten vägde jag Chili idag och till och med hon har gått upp i vikt under december månad! =P Numer väger hon 18,5 kg, så nu drar träningen igång igen på allvar. Ska nog köpa en pulka imorrn, för då kan hon använda sin nya dragsele från "Björkis" och dra lite som träning i snön... to be continued...


Duschas är inte kul =)

Träning i Jet Streamer.

Chili vill hellre hoppa i bassängen igen och bada men Janis istället för att duschas...

Fönas efteråt är inte så himla uppskattat =P

God Jul alla =)

Så var det jul igen och i år en Riktigt VIT sådan!! Det blev en väldigt mysig julafton med massor av paket, goa skratt och tokiga rim på klapparna. Maten smakade prima och hundarna var lika glada som oss barn =P






Man blir trött av allt julstök =)

Snö!!!

Oj vad snö det har fallit - och legat kvar!!! - nu under någon veckas tid. I helgen gick Mikael, Chili och jag ut i skogen ihop med Madde och Matte. Det var ut på äventyr i kuperad terräng med massor av gnistrande pudersnö, frusna bäckar och många olika sorters fotspår i snön. Halvvägs stannade vi vid en liten söt rastplats där vi gjorde upp en liten brasa som vi sedan grillade korv över. Chili mådde som en prinsessa denna helgen för det var både massor av snö, korvgrilling och agilityträning på schemat. Här kommer lite goa vinterbilder från helgen:









En helg med Sara!!! =D

Nu har alltså fredag gått och vi (Sara och jag) har redan hunnit med att jobba i typ fyra timmar, simtränat Chili i poolen, käkat Thaimat, bakat tre olika bakverk samt varit på Lisebergs Jul och till sist kollat på Idolfinalen - Erik vann såklart!

Här kommer lite bilder från det vi hittills hunnit med.. och just nu slog klockan tolv på natten till lördag så vi har ju hela två dagar kvar att hitta på fuffens...





 


Nedan: och Sara brände gröten =P

Och mysiga Liseberg:

Sara drömmer sig in genom rutan till julegrisarna...

Och så blev det var sin våffla och glögg på det! =)

En mycket julig helg

Fredag kväll bjöd Mickes polare Robban ut oss på julbord i Herrljunga på "Gyllene kärven". Vi var nästan först in på stället och vi blev 6 st som satte oss för att äta gott och tjöta om allt möjligt. Fattade bara typ hälften av deras internskämt från Herrljunga.. haha.. Så åkte vi hem grymt mätta och laddade inför efterföljande dags lussebak.

Lördag morgon bar det iväg med var sin bil från Hja. Ett jäkla åkande hit och dit nu för tiden =p Halv elva kom Sofie, Oscar och Vilja hem till oss i Floda och det första vi gjorde var att låta hundarna springa av sig nere på stora gräsplanen vid fotbollsklubben. Det var nog bra, för dom var ändå inte trötta när vi kom in igen. Som en liten adventspresent från dessa goingar fick jag en Glöggflaska med glögg med smak av ingefära och chili. Spännande smak! Den flaskan gick åt på typ 10 min =)



Andreas och Patricia kom upp strax efter elva och så drog lussebaket igång! Det var pepparkakor och lussebullar i massor, samt Bounty´s som jag fick recept från av Mia. Dom blev kalasgoda =)



RSS 2.0