Fykan 2005

Denna bild togs på Arro och mig av min vän Ulrika när vi gick en kvällpromenad uppe bland bergen på Fykan, vid vårt sommarställe på Ramsvik.

101743-8

Detta ställe är en skatt, det tycker vi alla, likaså Arro. Han blir först helt tokig när vi kommer dit med bilen, men väl nere vid huset finner han snabbt ro och ligger och lyssnar till måsarna hela dagarna...

Nytt foder...

Kunde du inte låtit bli att lägga i dom där gamla tråkiga kulorna i skålen? Nähä nej, inte det. Ja då får jag ta saken i egna tassar...

101743-7

Vid ett foderbyte, tydligen ett godare sådant, sållade Arro ut de "gamla" kulorna och la dem utanför skålen. Han är finkänslig vad gäller mat ser ni, han äter inte vad som helst inte!

Wie!

Arro, FÅÅÅNGA!
Så här kul har matte och jag ute i skogen!

101743-6

Tilläggas bör att denna bollen är favoritleksaken - och denna jycken går inte igång på mycket, det ska jag säga.... Hans passion är snarare att skrutta omkring i sin egen takt och komma på efter en kvart: "hmm, vart tog matte vägen nu då...?"

24/8-06 Morgon i stormattes säng!

God morgon där... I natt har matte och jag sovit på en madrass på golvet och det var jättemysigt! Väckte henne 02.30 och ville ut å kissa. Likadant vid 06.00. Matte tycker jag e sååå duktig 

24/8-06 Morgon i stormattes säng!

Men vad det kliar i min mun!!! Biter i allt jag kommer åt, särskilt skor - det har Kristian lärt mig ;-)

23/8-06 Äntligen hemma!

Så var vi hemma efter en lång lång dag i bilen... Hemresan gick galant, bortsett från lite nervositet den första kvarten i bilen, men det får man va ;-)

23/8-06 Äntligen hemma!

Vilken självsäkerhet denna tösen har! Chili och Arro kom inte så värst bra överens när de kom in i köket för att få kvällsmat. Chili riktigt attackerade stackars Arro när han fick en skinkbit. Hon slet loss en pälstuss på den redan tunnhårige gamle mannen. Med lite hjälp av mig ska han nog komma på fötter.... :-)

My love

Detta är Arro, född 940920. En sheltiehane som dyrkar solen! Frid och fröjd var det här, men när Chili kommer blir det andra bullar!! Hehe.. självklart ska han få ha sina frizoner lite varstans.

My love

10/8-06

Nu mer kallar jag denna lilla ögonsten för Chili. På bilden ca sex veckor gammal... inte långt kvar!!!

101743-2

16/7-06

Vad jag kan se är det Bessie längst till höger och Bambam till vänster om henne. Idag var jag nere och hälsade på hos Annelie, Kristian och alla deras skyddslingar. En mysig gård ute i ingenstans, perfekt för alla djuren! Tack för besöket!

Ca tre veckor gamla

28/6-06

Efter en lyckad parning mellan "Borderness Nellie" och "Tonedo´s Black Flash" har idag sex små ljuvliga ulltottar fötts! Allt gick som planerat och nu är det bara tre veckor kvar till jag ska åka ner och hälsa på dem...
RSS 2.0