Igång igen!

Så himla skönt - Chii och jag är igång igen. Detta gäller både vallning, agility och löpträning. Senaste nytt är att vi börjat träna in "bordet" i agilityn, det kommer ju att vara med på landslagsuttagningen! I torsdags var Chili och jag med på GMBK:s "trippelchansen" där vi tog hem segern i hoppklassen men fick fem fel i agilityklassen med en rivning tyvärr. Det var en roig tävling (inoff.) där alla hjäpte till. Bra anordnat Sofie, Hanna och Linn!

Senast nu i helgen har jag och Chili haft mycket egentid och då passat på att valla så mycket vi kunnat. I lördags vallade vi ett par timmar hos Jeanette och hennes fårskallar(!!). Dessa har verkligen blivit svårflyttade så vi hoppas på att Jeanette byter ut dom till ett gäng mycket mer "springiga" får snart... Tack att du/ni vill ha oss där =)

Idag, söndag, har Chili och jag umgåtts med femtiotalet får från 10:00-14:00 uppe hos Lotta Axelsson i Gräfsnäs. Mycket lärorikt och nu känner jag mig nöjd med hennes tips och råd samt att både Chili och jag börjar komma in i vallningen bättre. Det är under mer kontroll nu och Chii fokuserar bättre. Får väl snart börja kika på vart och när VP ska hållas under sommaren..



Kommentarer
Mamsen

Ni flickor jobbar på och vill verkligen framåt! Här på Odenvägen har ni två trofasta supportrar :-)

2011-04-11 @ 21:29:06
Anna Evans

Vi håller alltid på er! Speciellt i landslagsuttagningen. Jag hade fel det är 2011 som blir erat år!!!

Heja, heja tokfia x 2 :-)

2011-04-15 @ 21:15:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0