Falkenberg med vinst och cert!

Idag åkte vi hemifrån vid halv åtta - nästan sovmorgon. Jag packade fikaväskan och Mikael gick upp en halvtimme senare än mig. Chili hon låg vid dörren och visste vad som väntade. Som vanligt hade hon knappt tid till att äta sin frukost.

Vägen ner var mycket dimmig och kylig. Kvart i nio var vi på plats på Falkenbergs brukshundklubb, men vid den tiden hade solen börjat lysa över klass 3-ekipagen. Första banan var av en knepigare sort. Speciellt en sekvens där långhoppet var inblandat. Många ekipage diskade sig där, men vi klarade det brilliant - ända tills jag hamnade bakom Chili och missade mina framförbyten som var planerade. En vägran och sedan en disk. Vi kilade av banan och laddade för det viktigaste loppet: agilityloppet.

Med full fokus på att gå in och göra ett bra lopp med ordentliga kontaktfälttog vi oss runt på bästa tiden och med näst intill full kontroll. Speciellt nöjd är jag över de tajta svängarna som vi har tränat de senaste två veckorna. Se speciellt tredje sista hindret =)

 Hoppcert Falkenberg




Kommentarer
Mamsen

Heja våra tjejer! Tror visst att träning ger

resultat :)

2010-10-10 @ 21:54:15
Cecilia Almér

Herreguuud vad duktiga ni är!! :) HEJA

2010-10-12 @ 10:33:37
URL: http://ceciliaalmer.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0