Agility inför helgens bravader

Idag åkte jag och Chili från Herrljunga strax innan sju. Mikael började jobbet då och Chili behövde lite träning igen innan tävlingen till helgen. Denna gång är det endast individuellt, och det ska bli roligt och nästan skönt också. Går oftast bättre när jag är lite avslappnad och kör loppen som träning, så jag hoppas att loppen i helgen blir just så.

Vid nio kom vi upp till klubben och de flesta hindren stod framplockade - skönt. Solen lyste så härligt och både Chili och jag var träningssugna... NU skulle här tränas kontaktfält och att INTE riva hinder =) Det gick ganska bra faktiskt. Hon slarvade väl en gång på kontaktfälten och då fick hon en skarp tillsägning, sedan skötte hon sig bra och både hon och jag var glada. Agility är verkligen skitkul!



Efter en runda i skogen för att slappa musklerna lite, åkte vi hem och fixade käk och myste med min lille Arro. Han fick sig en dusch och en omgång med tandborsten och sedan kändes han lite gladare i alla fall.. min lille going är lite ledsen ser ni. Han sprang upp på balansen i förrgår och hoppade av mitt på den. Han föll illa och landade på nacken, men som tur var klarade han sig med lindig hälta, näsblod från bägge näsborrarna och sträckning i nacken. Trodde han skulle dö i fallet, så ingen är mer tacksam än jag.



Kommentarer
Cecilia Almér

Åh Arro får vara rädd om sig! <3

2010-05-05 @ 21:31:24
URL: http://ceciliaalmer.blogspot.com
Hanna

Stort grattis till vinsten och CERTET idag kompis! Och tack för en trevlig helg i stort...

Kram!

2010-05-09 @ 19:03:48
URL: http://www.nogg.se/hannacarlsson8
Hanna

Stort grattis till vinsten och CERTET idag kompis. Och till en trevlig helg i stort....

Kram!

2010-05-09 @ 19:07:28
URL: http://www.nogg.se/hannacarlsson8


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0