The challenger´s första tävling 2010

Efter lydnaden i lördags åkte jag hem och packade om bilen, för sedan bar det av ner till Kristianstad. Först stannade vi vid Eken i Kållered där vi plockade upp Cecilia med Patric och William samt Michaela med Benny. Med rätt så lagom full bil gled vi enkelt ner till Sofie med Vilja i Kristianstad, där vi skulle tillbringa natten. Underbara Sofie! Väl framme serverades det färska ärtor-soppa med nybakat bröd till. Vilken härlig uppladdning inför tävlingen det var. Efter en stunds tjöt i soffan och en kvällspromenad efter detta kröp vi ner i varma och goa sängar för att samla lite skönhetssömn inför söndagens agilitylopp.


Linn, jag med Chili i knäet och vår allas fotograf Cecilia i solen.

Efter en hejdundrans första hopplopp (inoff. individuellt) där Chili och jag kom in på en andra placering(se loppet här!), efter lagkompisarna Hanna och Janis, laddade vi inför agilityloppet. Jag hade hoppats att kontaktfälten skulle sitta nu, men icke... Se bilden och ni förstår... (och loppet finns här!)


Liiiite för mycket vilja och på tok för dåliga kontaktfält.

Till tredje loppet laddade vi om, och bestämde oss för att glömma det dåliga loppet och bara tänka på det som gick bra. Det gick lätt eftersom det var prisutdelning mellan de individuella loppen och lagloppen. Nedan: Hanna med Janis överst på pallen, sedan jag och Chili snäppet nedanför...



Laget började med ett hopplopp där starten var lurig för alla sex inblandade(Andreas med James var tyvärr beordrade vila). Två hpp och en 90-graders sväng till vänster och därefter mellan två tunnlar för att ta sig över långhoppet... ajajaj vad många som diskade sig där. Så gjorde även jag och Rosa, medan Hanna samlade på sig fel istället, men gick i alla fall igenom. (se Chilis lopp här)



Ny laddning inför lagets agilitylopp... Vi gick in för att bara gå igenom banan med alla tre hundarna, och det gjorde vi! Kanske ska man gå in och sätta upp mål för att klara det i laget? Mitt andra mål i det loppet var att Chili skulle skärpa sig på kontaktfälten. Och banne mig, det gjorde hon(dock med mycket påtryckning från mig). Med en rivning på tredje hindret (grrrr!) och fel på uppfarten(???) på gungan gick Chili och jag i mål på 10 fel men med en bra tid. Överlycklig att vi klarade vårat mål i laget åkte vi ändå hem utan pinne, men nöjda över att vi tre gått igenom banan med alla hundarna i alla fall.



Lowas agilitylaglopp: http://www.youtube.com/watch?v=6bX4qlEMvhI
Janis agilitylaglopp:  http://www.youtube.com/watch?v=GjLNYMyd-Nc
Chilis agilitylaglopp: http://www.youtube.com/watch?v=zclQLEgYRDI




Bästa vänner.


Kommentarer
Veronica

Grattis till agiltiyplacering och förstapriset i lydnaden! Härligt! =) Attans att det inte blev Kristianstad för mig... Men snart sommar och då ses vi hoppas jag verkligen! Nu är Ila anmäld till första off agilityn och en lydnadsetta, hua va nervöst... Får se om jag tävlar lydnaden eller inte. =) Kram på er

2010-04-27 @ 15:17:55
URL: http://www.nogg.se/teoblondie


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0