Påsk, Elmia och lyckad(?) grillkväll.

Så kom påsken och harens goda påskägg med den. Alla barnen fick var sitt ägg fyllt med massor av godig, och till och med pengar! Pengarna blev ett bidrag till mässan vi skulle åka till på påskaftonen i Jönköping.



Lördag kl 11.00 kom Sofia, bror min och dennes sambo upp till Micke och hämtade upp oss. Vi åkte med en bil som så småningom passade in i "de välvårdade bilarnas zon", nämligen Andreas nya v70. Väl framme i Jönköping stannade vi på IKEA för att äta lunch innan vi traskade in på Elmiamässan. Att få parkering var lättare än någonsin - alla parkerade precis som de kände för så vi körde upp mitt på gångbanan och svängde av och ställde oss på en gräsmatta.. haha. Med en stor sol i ögonen och massor med biltokigt folk omkring oss gick vi in på mässan. Vilka åk där fanns. Den ena värre än den andra - och då menar jag snygga.



Min alldeles egna favoritsyn var denna mysticblue Corvette:



Men också denna VOLVO såklart!!!! Men jag undrar vad meningen med att ha den så lång? Kanske är till för att användas som likbil för de kräsna =P



Mina goa vänner jag åkte dit med:
Sofia, Andreas, Patricia och Mikael.



På väg hem från mässan stannade vi för att köpa mat inför kvällens grillkväll. Mikael, jag, Andreas och Patricia hade planerat vårens första grillkväll på altanen i kvällssolen. Det började illa med att Herrljungas affärer var väldigt stängda, så vi åkte till Vårgårda en halvtimme innan även den mataffären stängde. Vi handlade mat och snacks för flera hundra och åkte tillbaka till Mickes pärons place och riggade grillen. Solen värmde lite lätt fortfarande (kl: 18.00) och vi började med maten och sög på några drycker. Mickes kompisar var inbjudna kl 19.00.







Folket började så sakteligen droppa in, men det var inte en jävel som åt av maten vi hade fixat. Var och en med sin anledning... tacksamt, så som vi ordnat för att ha det färdiglagat i tid... Men men, vi fyra "ordinarie" åt och mumsade på våra goda grillbitar med kyftpotatis, sallad och bearnais. Vid 20.00 började kylan krypa sig på och vi flyttade in folket, typ. En och en halv timme senare hade folket gått igen, för de skulle visst "gå vidare". Hmm... ok, "ha en bra kväll då". Där satt vi fyra kvar själva, men det ar faktiskt rätt så skönt. Kollade lite på TV:n och tjötade om allt möjligt. Gick och lade oss vid 24.00 och vaknade utan någon direkt huvudvärk någon av oss.

Söndagen gick åt till att byta däck och greja med bilen. Mamma och pappa bjöd på påskmiddag och kvällen fylldes av ett biobesök i Gbg - "The bounty hunter".

Trots att jg jobbade både fredag innan och måndag efter helgen kändes helgen ändå lång. Måndagen avslutade jag och Chili på klubbens agilityplan där både hon och jag gick i däck efter några goa och roliga övningar. Chili är den bästa.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0