Lydnadstävling klass 2, Partille

Det blev klarblå himmel och solsken denna lördag, och ingen var mer tacksam än jag. Chili och jag gick upp vid halv åtta i morse och åt frukost. Sedan packade vi in oss i bilen och åkte till Partille Brukshundklubb där vi skulle starta i tvåan för första gången i år. Antingen skule det gå bra, eller också inte - sådan inställning har jag till lydnaden, trots att det är ganska roligt. Jag har väl insett våra tidsbegränsningar och tar lydnaden mer som ett lugnare avbrott i agilityn...

I alla fall fick Chili och jag startnummer fyra, och vi begav oss upp till träningsplanen. I vår platsliggningsgrupp var det sju hundar, och eftersom att det är lydnadsklass två tog jag för givet att alla hade sådan ordning på sina hundar att alla hundar skulle ligga stilla under "platsen". Då tre minuter hade gått möttes vi av fem tokiga hundarsom kom farandes från planen med ivriga miner. Två hundar låg kvar på sina platser; båda border collies, varav en var min! Jag gick stolt tillbaka till Chili och ställde mig vid hennes sida. DUTTI VOVVE! Två av de andra hundarna fick gå av planen och vi resterade fem ekipage fick göra om "platsen". Det gick lika bra gång nummer två.

Momenten orkar jag inte dra här, men jag var över lag nöjd med Chilis arbete. Jag vet redan var vi behöver träna mer på, och det var på de momenten som vi fick avdrag på poängen. I alla fall gick vi av planen med ett helhetsintryck på nio poäng (9/10) och satte oss i solen för att vänta på resultaten... När resultaten lästes upp amnade Chili och jag på en delad andraplacering med futtiga 171p, dock ett första pris. Detta fick vi ändå vara nöjda med =) Bara en tävling till nu då i tvåan så har vi LP2 snart.



Nu laddar vi på nytt här, men nu är det agility i huvudet igen! Vi lämnar strax skutan och åker ner till Kristianstad där vi kommer tävla lag!!! =) Blir ett par individuella lopp också, men dessa är inofficiella tyvärr. To be continued...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0