Vår första SM-pinne individuellt!

I lördags gick vi upp 04:45 för att möta upp Hanna med tre hundar i Mölndal. Chili fick lite mer resesällskap denna gången: Arro. Arro fick följa med för mamma och pappa var iväg denna helg. Två pers och fem hundar började resan ner mot Oskarström där vi var framme i god tid. Solen hade stigit upp men det var bitande kallt i skuggan, halv åtta på morgonen. Ångrade att jag inte tog med mig vantar och mössa... Framår tio började det bli riktigt gott väder och solen sken från en klarblå himmel. Det kändes som denna dag skulle föra med oss en lagSM-pinne hem.

Lisa och Vicky tog egen bil till Oskarström så vi möttes på tävlingsplatsen. Även denna gång startade vi bara med tre jyckar då Hannas Janis inte är helt hundra än. Hanna startade lagtävlingen med Lowa och det gick med en väldans fart. Tyvärr sög Lowa mot en tunnel istället för att följa Hannas kommando till slalom, så en disk där tyvärr. Lisas och Vickys lopp så stabilt ut, men tyvärr ett par rivningar (slarv från Vicky tror jag!). Chili och jag gjorde ett bra godkänt lopp tycker jag med en bra tid och fem fel i slalom. Nästa tävling MÅSTE vi ta hem pinnar!!

Här kommer vårt individuella agilitylopp klass tre som gav oss en SM-pinne:
http://www.youtube.com/watch?v=uFCfyVl82xo



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0