Gotland för hela slanten!

Vilken underbar helg alltså. Först förjar helgen med att jag får sluta en timme tidigare från jobbet, då åkte jag och Chili och mötte upp resten av gänget som skulle till Gotland hos Rosa. Vi packade takboxen full och stuvade in oss och hundarna så gott vi kunde och det bar iväg.

Färgan gick från Oskarshamn kl 09:10 och vi hann väl med den i sista stund kan man säga... phu... Sen sov vi gott i hyttan med alla hundarna tills vi gick i land med båten och körde bort till Björkhaga strandby - Det Bästa Boendet Någonsin. Allt var nytt och fräscht och lättstädat. Underbart nära till stranden och inte farligt dyrt. Vi var i princip ensamma på området och en morgon vi alla gick ner till stranden för att gå en härlig morgonpromenad öppnar en surkärring dörren till sin stuga och gapar åt oss att koppla hundarna och att det inte var någon j-vla rastplats. Haha! Sicken tråktant. Hon kaninte ha många vänner. Hon var ful och luktade säkert kiss också. Vi ropade in hundarna och gick vidare på stranden. Hundarna lekte i vattenbrynet, alla förutom Janis. Hon lekte själv med vattnet - plaskade och högg skvättet hon plumsade upp med tassarna. Ser för roligt ut!



Chili hon blev mest vallad av tant Zessie, men dom börjar nog förstå varandra nu. Chili som är en irrhöna och aldrig står stilla, och Zessie som bara vallar och eye:ar Chili för jämnan. Det såg till och med ut som Zessie inbjöd till lek någon gång.



Inomhus med alla hundar och människor har det gått väldigt bra, över förväntan faktiskt. Den enda olyckan var lille nyfikne och matglade William som ville äta ur samma gratängform som store Nicke... Willie fick sig ett nyp som inte var av denna värld. Alltså resultatet av nypet, det blev större än störst. En rejäl bula mitt på knoppen fylld med blod. Med ett gott hjärta och en stark nyfikenhet återhämtade William sig bra efter en natts sömn och bulan hade nästan gått ner helt när vi åkte hemåt på söndagen.



En härlig helg med massor av gott käk, gott boende och goa vänners lag - kan det bli bättre?



Den bästa tävlingshelgen någonsin för mig och Chili tror jag. När allt runtomkring fungerar, då blir Allt roligt!



Som avslutning kan jag meddela att Chili tog med sig en SM-pinne hem i agilityklassen, med 0.09 sekunder efter 3:e placeringen som fick ett Certifikat.... tusan.. men jag är riktigt nöjd för loppet kändes så lugnt och säkert, så jag sket nästan i resultatet den gången! Se våra lopp på:

http://www.youtube.com/watch?v=Xk6If6QVNkU (Hoppklass 2)

http://www.youtube.com/watch?v=hHdp4XqrZ0E (Hoppklass 2)

http://www.youtube.com/watch?v=PuLiGuncoic (Agilityklass 3)

http://www.youtube.com/watch?v=nc_khwuHGT4 (Agilityklass 3 - SMpinne)


Kommentarer
Cecilia Almér

Vilken helg va! :) Strax skall jag kolla på alla dina lopp igen! Heja Chili!

2009-10-27 @ 06:35:59
URL: http://ceciliaalmer.blogspot.com
Hanna

Ja - vilken helg! Drömmer mig tillbaks...

2009-10-27 @ 20:48:14
URL: http://www.nogg.se/hannacarlsson8
Åsa

Coolt Jenny!

Ni ser verkligen supergrymma ut! Fortsätt med det!



Många kramar från oss Päbels

2009-10-29 @ 18:49:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0