Semestern slut...

Då var semestern slut, eller ja.. jag har redan jobbat en vecka. Fy sjutton vilken vecka! Välkommen tillbaka änna! Bygget fullt med sjuka djur och stressade människor. Folk sjuka och osäkra sommarvikarier - drömsenariot. Tyvärr inte alltför ovanligt på min arbetsplats, men tur att jag har en underbar avdelningschef och goa djurvårdare till hjälp. Jobbade sex dagar av sju möjliga, hade torsdagen ledig. Tänk själva att börja kvart i sju en lördag morgon och inte ens hinna dricka ett glas vatten förrän klockan är halv två. Då var jag nästan gråtfärdig, men jag lämnade allt och kände att jag inte kunnat gjort bättre ifrån mig, och när jag slutade kvart över fyra sedan var alla behandlingar och undersökningar klara i tid! Hurra, hurra!!! Och inte nog med det. Dagen innan (fredag) firade vi mormor som fyller 75 år nere i Åsa och kom inte i säng förrän kl: 00:30. Lördag efter jobbet var det bara att snabbt åka hem, duscha och byta om, för sen blev det en överraskningsfest för Mikaels mamma Carina hos hennes syster i Simmenäs. Tror ni jag la mig i tid den kvällen? Icke. I säng igen 00:30. Snacka om att jag behövde måndagen ledig.

Idag är det tisdag och mitt ryggonda sitter i. Vet inte vad jag har gjort men ont gör det. En veterinär sa till mig att jag nog har ett lättare ryggskott. Har sovit dåligt i natt, och idag börjar jag kl 12:00. Mikael tycker jag borde sjukskriva mig, men jag tror jag gör ett försök ändå. Tänker hela tiden på att inte böja mig fel eller lyfta tunga saker.

Från mitt till Chilis liv: Nu har vi börjat träna lydnad igen, har nämligen en tävling i klass två nalkandes.... Nervös! =) Till helgen blir det  agility i Kungsbacka - första tävlingen för säsongen Ska bli så roligt!! Får se om jag inte tar mig en sväng till ungsbacka redan på lördagen - Veronica och Teo kommer ju upp och ska tävla =) Hade varit jättekul om jag hann med detta!

Här får ni lite mysiga bilder jag tog på sommarstället Fykan förrförra helgen. Jag vaknade 06:30 och var tvungen att gå upp och fotografera lite, för det var en helt vindstilla morgon med strålande sol.


Arro njuter i morgonsolen.


Chili likaså.


Mmmm, gillar livet!


Arro skrotar runt vid sjöbodarna.


Morgonstund har guld i mun.


Olssons gamla eka.


Kommentarer
Veronica

Härligt jobb vi har, vi har haft precis lika mycket i Hbg under sommaren, under 11 jobbtimmar (natt) hann vi sitta ner i 10 minuter och hälla i oss en kopp te... Tur att man tycker att det är skoj iaf! =) Och så ska det bli skönt med höst och ordnarie pesonal!



Tycker absolut att du ska komma till Kungsbacka på lördagen, ja ja ja! Vill träffas!!! =)



Härliga foton, särskilt mysigt att få se härlige gamle Arro!

2009-08-19 @ 15:31:25
URL: http://www.nogg.se/teoblondie
Lina

Väldigt fina bilder du tar! :D

2009-10-01 @ 14:51:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0