Ett helt underbart fint...

... men OJ så oturligt hopplopp vi gjorde i Varberg i lördags. Morgonen började alltför hetsigt då Hanna Carlsson ringde mig tjugo i sju och undrade hur det gick för mig   :S   OMG!! Jag - som inte brukar ha problem med att gå upp på morgonen - hade stängt av mobilens alarm kl. 05:30 och därmed försovit mig!! Bajs. Som tur var skulle i nte jag och Chili köra första loppet, agilityloppet, som gick tidigast på morgonen. Hanna fick så snällt åka ner i nästan tom bil =P istället för att ha haft ett otroligt trevligt sällskap av mig och Chili i bilen den dagen. Jag hann dock ner i egen bil till tävlingen och såg Hanna med sin Janis köra ett grymt fint agilitylopp. För tråkigt att Janis rev ett hinder!! Likasamma som mitt och Chilis hopplopp...

Jag hade verkligen laddat för denna tävlingen... var länge sedan vi tävlade nu, och väl inne på banan kände jag mig alldeles lugn och Chili var skitduktig! Kunde släppa henne på flera ställen så jag kunde skapa kortare ytor för mig att springa, och Chili var verkligen skärpt. Efter en tjuvstart(!!!! Förbannat ska hon börja med sån skit?!!) lyckades jag ändå fånga upp henne fint och under loppets gång kunde jag till och med höra publiken runga, speciellt i slalom. Loppet var i princip klart då Chili otroligt slarvigt rev näst sista hopphindret. Kom i mål på 26 sek och fem fel. Vinnaren hade 33 sek.... Rumpa. Snart ska vi plocka så mycket pinnar att alla kommer häpna! =P

Nyu satsar vi vidare på ridhusträningarna på söndagar och ska testa några kurstillfällen med Jenny Damm som tränare. Ska bli intressant då jag kollat hennes videor och kör Chili ganska likt, med några undantag.

Och Hanna - nu jädrar ska här bakas snygga lussebullar ;-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0