En vecka av händelser!

Jahopp, så sitter jag här ensam i soffan med Chili på mina fötter. Perfekt med en egen fotvärmare så här i höstkylan. OMG vad härligt väder det har varit denna veckan för övrigt!! Riktigt goa höstdagar, och än bättre var dom tack vare att min kära vän Sara Galning kom ner från norrland för att hälsa på mig =)

Tidigare i veckan hade jag bokat en tid för Chili att sövas och fixa till en incisiv (framtand) som hon slog ut en bit av för tre veckor sedan. Varför hon inte fått en tidigare tid var för att jag ville att Chili skulle komma till den bästa tandsköterskan som jag hoppades kunde rotfylla tanden istället för att dra ut den, och mycket riktigt gjorde hon det - mot sin vilja. Haha... ibland har man tur som jobbar på ett djursjukhus och kan vara med och bestämma =P

Här är en bild av Chili´s avslagna tand innan operationen:


För er nyfikna;   kolla in Chili´s narkos;   http://www.youtube.com/watch?v=R8Yh6FlReBg

Så i torsdags åkte jag till jobbet för att gå på möte med IVA, och därefter hämta upp Sara på Nisseterminalen =)  Vi åkte in till stan och satte oss på ett fik och tjötade som bare den, sedan skulle jag jobba natt och Sara fick följa med och se hur det gick till på ett "riktigt djurjukhus"!! Det tror jag var uppskattat - och för min del var det kul med sällskap. På fredagen gjorde vi massa ärenden i stan och gick sedan på vuxenteatern "Kuta och kör" på Lorensbergsteatern. Riktigt lyckad kväll med discobowling efteråt. Lördag kollade vi på Micke och Per som sprang "Finalloppet" i Skatås och vi satt i solen och glassade B-) Sara jag och doggsen - härligt!


På kvällen lagade jag och Sara trerätters middag hemma hos Micke, grymt gott! Sedan bar det iväg på förfest hos Matte och Madde, där jag och Wiktor för övrigt samarbetade till ett krossat glas, och vi senare åkte iväg till Falköping där vi gick ut på utestället " Terassen". Först var det ganska dött där, men efter ett tag ramlade det in folk och jag och Sara irrade omkring på dansgolvet och dansade skjortan av alla =P  Tack för påhälsningen gullet!!!



För dryga timman sedan åkte jag med Sara till Landvetter och såg till så att tösa kom med flyget till Skellefteå. Nu känns det rätt tomt här hemma i Floda, utan henne och ingen Micke... Så jag satte mig och uppdaterade bloggen istället.


Ha det gott alla! Och Mikael - Jag älskar Dig =)


Kommentarer
Veronica

Ååå vad härligt att Sara varit nere och hälsat på! Jag saknar minsann alla från Skara massor!



Fint att hon kunde rotfylla tanden! ;) Var det Susanne eller?



Hälsade på min valp idag, hon är helt tokig, vilket litet yrväder. Jag lär få fullt upp om två veckor... =)

2008-11-02 @ 22:18:01
URL: http://www.nogg.se/teoblondie
Hanna

Hej Jenny!



Du har en utmaning att hämta på min blogg!



Kram Hanna

2008-11-17 @ 20:57:17
URL: http://http:/www.nogg.se/hannacarlsson8


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0