Update 2008-07-01

Nu är klockan 08.00 och jag har vari vaken sedan Micke gick upp och åkte till jobbet. Han kom ner till Floda igår kväll för att träffa mig och se Chili valla... sen planerade vi vår semestertripp lite granna också, som bland annat hamnar i Dalslands kanal med kanot, i Umeå hos Chilis syster bessie´s matte Åsa och hennes blivande!! =)

Det har varit lite körigt senaste tiden, väldigt mycket jobb och lite vila, och när tid finns tränar jag Chili. Vi har tävlat lite det sista i agility, såklart, och nu siktar vi på lagtävlingen i Bjuv till helgen. Hoppas på bra väder!

Igår var jag och försökte få Chili intresserad av fåren igen, men det är sannerigen inte lätt med min vovva. Hade vi börjat med vallningen förra året hade det kanske underlättat, men nu är Chili så van att alltid träna nära mig så hon har mycket svårt att släppa mig och intressera sig för de ulliga istället, men vi ska försöka några gånger till. Min tränare är superduktig och har en fin inställning till djur, träning och vallning, men han ser Chili och mig som ett hopplöst ekipage... =/

Här kommer i alla fall en blick från gårdagens tappra vallningsförsök:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0