Hallå!!

Hejsan alla i julestämning! Själv har jag blivit utsatt för regn och rusk hela dagen idag så jag har ingen direkt "julig" känsla inombords för tillfället. Glad däremot, det är jag =) Igår, onsdag, hämtade jag och Mikael våra nycklar till vår första egna bostad. Efter mycket sökande efter en röd liten stuga på stor tomt på landet till ett vettigt pris - utan att ha lyckats - fick vi napp om den sista tomma lägenheten i Stadsskogen i Alingsås. Det är ett helt nybyggt område med massor av fastigheter, dagis och eventuellt en egen mataffär i området så småningom =P

Vi vaknade vid åtta i morse och jag var inte sen med att kila upp ur sängen och börja med frukosten så att Mikael och jag kunde börja med flytten av alla hans grejer. Efter någon timmes packande i 945:an drog vi till Alingsås och vår nya lya. Städa och plocka, städa och plocka, sedan Thaimat och handla matta till vardagsrummet. Efter detta skrek även mina prylar där hemma i Floda efter mig - hämta oss också! Det fick bli två fullknökade volvo-kombi för att det ens skulle märkas på Odenvägen 2 att Jenny flyttar ut... Hua(!) vad mycket att plocka i ordning med... I alla fall stack jag och Mikael åt var sitt håll vid 18-tiden, ganska nöjda med dagens handlingar.

På vägen hem pratade jag med Mia som gärna ville ha en kvällsvisit. Te och lussebulle och en massa tjöt! Det är det bästa med Mia =) När jag sedan kom hem vid halv nio fortsatte jag packa ner prylar och rensa ut saker som var överflödiga. Lägenheten rymmer trots allt en begränsad mängd... :-S  Snart blir det en tur til IKEA för att införskaffa ett gäng hyllor att ha i källarförrådet för att organisera övriga saker. Ska bli kul detta då!! =P

En bild kanske kan vara roligt också... tar en från 70-talsfesten vi var på för ett par veckor sedan:


Kommentarer
Sara och Aramis

God Jul & Gott Nytt År önskar Sara och Aramis

2008-12-21 @ 01:42:27
URL: http://www.nogg.se/aramis2001


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0